DVD bestanden op PS3??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drachir

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Ik heb sinds kort een PS3 en heb tijdens het kennismaken met dat ding ontdekt dat je op de PS3 van alles vanaf je netwerk kunt afspelen zoals afbeeldingen, mp3's en AVI's.

Ik heb tussen de AVI's op mijn netwerk ook DVD bestanden staan maar die kan ik met de PS3 niet vinden.

Kan iemand mij vertellen of ik die op de een of andere manier toch af kan spelen via de PS3 zonder ze op een DVD te branden?
Dit zal overigens ook voor BluRay gelden vermoed ik?

Ik lees her en der iets over streamen met TVersity. Wellicht dat dat een oplossing is maar dan hoor ik graag hoe ik daarmee te werk moet gaan.

Bij voorbaat dank voor de reacties!!

Groeten,
Richard

ikzelf zit hiermee ook te hannesse.
ik ben er wel achter gekomen dat je geen dvd's op deze manier kan afspelen.
wil je dat wel dan zal je die moeten converteren naar een bestand die de ps3 begrijpt.
zoals divx en mpeg

maar het is niet te doen hoor...
de ps3 synct niet lekker vind ik

Ik gebruik PS3mediaserver daarvoor, werkt prima zonder schokken. Echter zonder schokken is wel afhankelijk van je systeem. Het encoderen gebeurt namelijk op je PC. Inderdaad DVD's is lastiger te streamen. Het makkelijkste is gewoon dvd met de PS3 af te spelen, anders moet je net de juiste bestand hebben, waarin de film zit.

PS3 mediaserver!! werkt het beste..

zorg wel dat je het netwerk via kabels hebt lopen, deed eerder vanaf met laptop draadloos en dit wou nog wel is schokkende beelden opleveren.
tegenwoordig desktop met kabels zelfs mkv (HD bestanden) speelt hij zonder schok of stoot af!

kijk hier kunnen we wat mee

maar wat dat schrokken betreft heeft dat niet gewoon te maken met je router hoe ver hij staat en hoe snel hij is?

Laatst bewerkt:
ok hij draait, dus het werkt.
echter zit ik nog steeds met het probleem dat ik geen ondertiteling heb op mijn films.

zonder subtitels.. tjaa goed voor je engels zou ik zeggen!

(H) nee.. zodra je .avi zal je op de een of andere manier je subtitels (.srt bestanden d8 ik) moeten binden aan het .avi bestand.
Zodra je een DVD hebt met (.vob bestanden ect) pakt ps3 mediaserver de subtitels wel mee. (in ps3mserver op transcoded klikken en dan taal selecteren)

@Megabyter,

graag een eigen topic aanmaken. mee liften in iemand zijn / haar topic is niet toegestaan.

PS3 mediaserver!! werkt het beste..

zorg wel dat je het netwerk via kabels hebt lopen, deed eerder vanaf met laptop draadloos en dit wou nog wel is schokkende beelden opleveren.
tegenwoordig desktop met kabels zelfs mkv (HD bestanden) speelt hij zonder schok of stoot af!

Ik heb de boel ook bekabeld, maar MKV streamen gaat zeer haperend. Als ik het echter omzet naar MPEG2 loopt 'ie als een tierelier?

Kan hier MKV prima zonder haperen streamen. Het is ook sterk afhankelijk van je systeem, gezien alles "live" ge-encodeerd wordt op je systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan