DVD branden duurt 50 ipv 15 minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

wrheger

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2003
Een DVD-tje branden duurt tegenwoordig 50 i.p.v. 15 minuten wat het voorheen was. Onlangs is er een nieuw moederbord in mijn pc gezet, en ik vermoed dat het daarmee te maken heeft. Zou dat kunnen? En zo ja, hoe kan ik het oplossen? Alvast bedankt voor jullie hulp.

Het is te vaag.
Is er een belangrijk verschil tussen je oude en nieuwe moederbord?
Welke Windows-versie gebruik je?
Welk brandprogramma gebruik je?
Welke brandsnelheid stel je in?
Hoe staat je CD/DVD-speler in Apparaatbeheer van Hardware van Systeem van Configuratiescherm?
Geen gele of rode icoontjes?

Wat voor type moederbord is er in gezet.

Nieuw moederbord geplaatst, heb je ook Window opnieuw(schoon) geinstalleerd. De moederbord drivers geinstalleerd?

Moederbord Asus P4P800E Deluxe is erin gezet. Hiervoor zat er een Chaintech in als ik het me goed herinner. Overigens moest er een nieuw moederbord in vanwege kortsluiting in het oude omdat er water op gekomen was.
Windows is niet opnieuw geïnstalleerd. De PC werkt in principe goed. Hij gaf wel wat commentaar dat er het een en ander veranderd was, maar dit heb ik kunnen oplossen zonder nieuwe installatie.
Ik heb al wel wat drivers van de CD geïnstalleerd, want ik heb ook problemen met het geluid (1 ipv 2 kanalen, maar dit even terzijde).
Ik draai op Windows XP SP2.
Programma: Nero 6.6. Brandsnelheid 8x.
Geen rode of gele icoontjes in apparaatbeheer. "Apparaat werkt correct" staat er.
Kunnen jullie hier wat mee?

Het is zeker met een moederbord verandering aan te raden om Windows schoon te installeren. Je hebt anders kans op conflicten met de oude drivers van je vorige moederbord.

Dan denk ik dat ik dat maar eens ga proberen. Hopelijk zijn de probleempjes dan verholpen. Hartelijk dank voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan