DVD branden duurt uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernt

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Ik brand met Nero wel eens dvd's, maar dit duurt erg lang, net zolang als de film duurt. Kan ik op een manier het brandproces versnellen. Graag hulp!:o

heb je het hier over het daadwerkelijk ebranden, of converteert nero ook nog de film voordat hij gaat branden ?

converteren?

Ben wel een leek maar wat is converteren? uiteindelijk doen mijn dvd's het wel
dus ik denk het wel

daarmee wordt o.a. bedoeld dat wanneer je bijvoorbeeld een .avi bestand laat branden als video dvd, dan encodeert nero eerst de .avi naar vob en ifofiles. Dit proces duurt idd. net zolang als de film duurt. Het fetelijke branden daarna duurt (afhankelijk van de brandsnelheid van je brander) slechts een minuut of 6 tot 14.

Ik denk dat je vraag het best beantwoord kan worden als je aangeeft welke extensie de film heeft. De 3 letters achter de naam, dus bijv. Kingkong.AVI

Laatst bewerkt:
@Pasja,

Sorry, maar dat jij zegt dat het converteren net zolang duurt als de film zelf gaat er bij mij niet in tenzij dit alleen met Nero zo is. Als ik een kopie maak van een film dan is Clone DVD ongeveer 20 tot hooguit 25 minuten bezig met het converteren van bestanden en dan inderdaad een 10 tot 15 minuten met branden.
Dit geld ook als ik zelf een een film van een digitale camera op DVD zet!

:confused:

avi

inderdaad avi.
kan ik het coverteren niet overslaan/

Raymond, toch is het echt zo. Sterker nog, ik denk dat de meeste encoderingsprogjes zo lang nodig hebben. E.e.a. een beetje afhankelijk van de processor van de pc, maar lang gaat het duren. Ik denk dat jij dingen door elkaar gooit. Als je met CloneDVD een DVD kopieert, dan zijn de bestanden al ge-VOBt, ge-BUBt en ge-IFO't, bij een AVI moeten die nog aangemaakt worden door het encodeerprogje en dat kost tijd.
Ik had het dan ook niet over het maken van een kopie van een film, dat duurt idd. een minuut of 10. (Mogelijk een kleine 3 kwartier als het een winkel DVD is van zo'n 9 gig die door een progje als Shrink eerst even gecomprimeerd moet worden) Ik had het over Nero (Vision Express) en dan met name de tool die wanneer je een DVD wil gaan maken van een AVI bestand (een DVD film bestaande uit de bekende TS map) dit AVI bestand volautomatisch voor je encodeert naar VOB files. Dit duurt net zolang als dat de film duurt. Aan het eind van het proces resteert dan nog een minuut of 8 en die tijd wordt gebruikt om de bestanden feitelijk te branden.

Bernt: je kan het idd. overslaan, maar dan is de DVD niet op een huiskamer standalone DVD af te spelen. Een AVI bestand is minder breed afspeelbaar dan een "normale" DVD film. Als je er dus voor zou kiezen om de film(s) alleen op pc's af te spelen, dan is het niet nodig om de AVI om te laten zetten. Je kunt dan volstaan door te kiezen voor het branden van de AVI als data bestand. Dit is in een tiental minuutjes gepiept.

Raymond, ik vond op het WWW een tutorial van ene meneer Stein (filmregisseur). Hij schrijft over het omzetten van zo'n 700 MB Avi naar Vob's wat standaard 2 tot 3 uur kost. Bron : http://www.ondertitels.info/phpBB2/viewtopic.php?p=103234&sid=6234c9c8e6635b9cf7e124a3a6e62070

Laatst bewerkt:
Bernt,
misschien nog een aanvullinkje:
kijk maar eens in de verkenner naar de DVD die je hebt gemaakt nadat die paar uur zijn verstreken. Je zal zien dat er een map is aangemaakt: VIDEO_TS en dat daarin bup-ifo en vob files staan. Het maken van deze bestanden (het encoderen) kost allemachtig veel tijd.

Bernt, ik vergat nog iets belangrijks : ALS jij ervoor zou kiezen om een .AVI film als data bestand te branden, dan hoef je niet eens een "duur" DVD'tje in de brander te stoppen, maar kun je volstaan met een CDtje. (Zijn nog altijd goedkoper dan DVD's) Het AVI bestand moet natuurlijk niet groter zijn dan de capaciteit van de CD (maar dat spreekt voor zichzelf)

Laatst bewerkt:
Ik heb hier zo'n encoderings programma ( Winmpg) liggen. Ik ga toch eens kijken!
Bedankt Pasja!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan