DVD branden erg traag

• Onderwerp starter Onderwerp starter kenn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kenn

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2008
hallo

ik weet dat dit onderwerp al een paar keer voorbij gekomen is maar heb er nergens de oplossing voor het langzame branden kunnen vinden

het probleem is als ik een dvd wil branden er staat dat het 8 minuten gaat duren als die dan op een paar procent is loopt de tijd al op en uit eindelijk duurt het branden 40 minuten

in het begin heeft hij het wel gedaan en heb daarna geen hardware meer verandert dus neem aan dat het een software fout is (brander is nog geen jaar oud) (merk LG)

wat heb ik al geprobeerd:
de programma's nero en alcohol geprobeerd
laatste versie van nero geinstalleerd
sp3 van xp geinstalleerd
gedefragmenteerd
DMA ingesteld

iemand die misschien nog een idee heeft wat ik nog kan proberen?

Bij het branden van DVD's is de compatibiliteit van merk/type brander en merk/type DVD van zeer groot belang.
Best kans dat het met andere dvd's wel sneller gaat.

Ik heb hier ook een uitstekende brander, 18x, die alles kan, maar de Platinum 16x worden ook maar op 8x gebrand, andere merken op 4x en weer andere op 16x

waarschijnlijk herkent je speler je dvd niet en wordt er daarom voor de standaard (lage) brandsnelheid gekozen. Misschien helpt een firmware update van je brander. Firmware vinden is voor LG niet altijd even makkelijk. Firmware updaten is niet zonder risico's overigens.

zit nu een philips dvd in maar het tempo is presies het zelfde (langzaam dus)

en als ik naar mijn bufferniveau kijk zie ik dat ook heen en weer springen 13% 25% 73% 87% 92%

Laatst bewerkt:
daarvoor kan precies hetzelfde verhaal gelden.

Als je met nero brandt hoe hoog kan je dan de snelheid zetten?

daarvoor kan precies hetzelfde verhaal gelden.

Als je met nero brandt hoe hoog kan je dan de snelheid zetten?

Goede vraag maar zelfs dat zegt nog niet alles.
Ik kan Nero ook op 16x instellen met die Platinum' s, maar hij brandt toch echt op 8x
(snel genoeg trouwens voor mij, maar dat terzijde)

ik kan 16x instellen in nero

maar zet hem zelf altijd op 8x (is voor mij ook snel genoeg als die het zou doen ;) )

Bij een snelheid van 8x zit je voor een volle DVD van 4,7 GB toch al gauw op 25 tot 30 minuten. zo abnormaal langzaam is het du in mijn ogen niet.

bij mij duurde het vroeger echt maar 10 minuten op 8x en nero geeft zelf ook aan als die er aan gaat beginnen dat het 8 minuten gaat duren

dit had ik nog later bij een bericht er bij gezet mischien dat dit julie iets zegt:
en als ik naar mijn bufferniveau kijk zie ik dat ook heen en weer springen 13% 25% 73% 87% 92%

Kijk eens in je taskmanager. Zitten daar wat gekke processen in die veel processortijd opeisen? of draait er een indexer op de achtergrond (die van MS search, hoe heet ie ook al weer)? Dit vanwege je buffer die varrieert.

Of misschien een spyware / virus.

daar heb ik gekeken en staat niks raars tussen wat veel proccesortijd opeist

zit nu zelf te twijvelen of me dma wel goed staat

want bij secundair ide-kanaal
staat bij huidige overdrachts modus toch nog: pio-modus

hoe kan ik dat veranderen?

Ik had hetzelfde probleem. Jou oplossing staat denk ik bij een andere vraag in dit forum met het onderwerp "Ik heb een LG GSA-H55N en hij doet 50 min. over een dvd branden".

Hierin staat een link naar "http://support.microsoft.com/kb/817472". Waarin oorzaak en oplossing staan beschreven.

Ik heb het volgende gedaan:
U kunt als volgt de gebruikelijke, of snellere, overdrachtsmodus opnieuw inschakelen voor een getroffen apparaat:1. Dubbelklik op Systeembeheer en klik op Computerbeheer.
2. Klik op Systeemwerkset en klik op Apparaatbeheer.
3. Vouw het knooppunt IDE ATA/ATAPI-controllers uit.
4. Dubbelklik op de controller waarvoor u de gebruikelijke DMA-overdrachtsmodus wilt herstellen.
5. Open het tabblad Stuurprogramma.
6. Klik op Verwijderen.
7. Start de computer opnieuw op zodra het proces is voltooid. Wanneer Windows opnieuw wordt gestart, wordt de vaste-schijfcontroller opnieuw geïnventariseerd en wordt de overdrachtsmodus opnieuw ingesteld op de standaardwaarde voor elk apparaat dat op de controller is aangesloten.

Hierna moet je bij de IDE ATA/ATAPI-controllers opnieuw de overdrachtmodus instellen op "DMA, indien beschikbaar"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan