dvd branden lukt niet :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.

maucarig

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2003
Hoi,
Ik heb sinds kort (vandaag dus) een dvd-brander. De pioneer dvr-a05.
Ik heb geprobeerd om een playstation 2 spel van me te kopieren... een backup maken omdat die stomme spellen te duur zijn om het niet te doen.
Maar iedere keer als het branden klaar is krijg ik een foutmelding en start mijn pc vanzelf opnieuw om (windows XP). Als ik daarna met mijn pc op het gebrande dvdtje kijk lijkt het of het spel er op staat, maar het schijfje kan ik niet lezen in mijn playstation.
Ligt dit nu aan mijn playstation? moet ik daar een of andere chip in zetten? En hoe kan het dat ik een fout krijg meteen na het branden?

Kan iemand me helpen??

Welkom bij de Helpmij !

Begin eens met het vinkje weg te halen bij "computer opnieuw opstarten bij een fout". Het gevolg is dat je het bekende blauwe errorscherm weer te zien krijgt. Voordeel daarvan is dat je OOK de foutmelding te zien krijgt.
Als je die hier post, dan kunnen we misschien verder kijken.........

Ik ga NU offline, dus ik kan je vanaf nu niet meer antwoorden.

Ik denk dat volgens de regels, dit soort vragen niet mag.

Groeten

Oossie

Oossie,

Ik was al bijna aan het afsluiten toen mijn outlook begon te gillen dat er nieuwe "post" was.

De "wet" in Nederland staat het toe dat je voor eigen gebruik een media"drager" voor eigen gebruik kopieert, dus zullen de regels van Helpmij echt niet tegen de nederlandse wet ingaan.........................

Ok, dan heb ik niets gezegd, maar ik dacht dat er hier (terecht) streng regels werden toegepast.
Vandaar mijn reactie.

Groeten

Oossie

Ik heb al een paar backups gemaakt van originele PS2 spellen. Tot nu toe zijn ze gelukt en werken ook. Welk programma gebruik je en wat zijn je instellingen. En is het spel ook werkelijk een DVD, er zijn ook spellen voor de PS2 die gewoon een CD zijn. Dat kan je zien op het hoesje (en aan de hoeveelheid gegevens op de schijf).

Hoi Wim,

Ik heb het programma instant cd/dvd gebruikt... en het spel is een dvd.
Welk programma gebruik jij? En moet ik iets aan mijn playstation 2 laten doen? anders heb ik nog niets aan mijn backups

Je backups gaan het dus mooi niet doen tenzij je je PS2 laat 'ombouwen' (wat overigens illegaal is). Dus bespaar je de moeite zou ik zeggen :rolleyes:

Geplaatst door blatend_schaap
Je backups gaan het dus mooi niet doen tenzij je je PS2 laat 'ombouwen' (wat overigens illegaal is). Dus bespaar je de moeite zou ik zeggen :rolleyes:
Het is niet illegaal, de garantie vervalt alleen maar.

Geplaatst door maucarig
Hoi Wim,

Ik heb het programma instant cd/dvd gebruikt... en het spel is een dvd.
Welk programma gebruik jij? En moet ik iets aan mijn playstation 2 laten doen? anders heb ik nog niets aan mijn backups
Ik gebruik Nero. Gewoon één op één kopëren. PS2 heeft wel een extra chip. Misschien dat het daar aan ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan