dvd branden met Nero Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

snwbrd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2006
Een tijd geleden ben ik zover gekomen dat ik een goede kwaliteit dvd heb gedownload. Nu wil ik deze branden, maar dit lukt niet. De naam van het bestand is " Stomp.The.Yard[2007]DvDrip[Eng]-aXXo" en voor zover ik het kon zien is het volgens mij een .rar bestand.. .maar weet het niet zeker. Ik heb nu Nero op m'n pc gezet maar die ondersteunt het bestand niet en kan hem daarom niet branden.

Probleem 2 daarbij is, wanneer ik het bestand met Windows media player afspeel krijg ik rechtsbovenin groene tekst met o.a. ' Audio track; Input description (Hz, Stereo, libmad) en 'current input bitrate'.. die laatste ' telt ook mee wanneer ik het bestand afspeel. Met VLC krijg ik dit niet, maar wanneer ik het voorbeeld in Nero zie, zie ik het weer wel. Dus dat betekent dat hij het ook meebrandt... Groot dilemma dus, en ik weet niet hoe ik dit eruit krijg... Dus kortom 2 vraagjes;
- waarom kan ik het bestand met Nero niet branden?
- waarom krijg ik die groene tekst niet uit de player en wordt het met het bestand meegebrand?

Dank je!!!

Wanneer je het bestand wel kunt afspelen met een VLC dan is het in ieder geval geen .rar bestand, want dan zou je het eerst moeten uitpakken.

Ik denk dat het, zo te zien, een .avi bestand is. Dat kun je wel branden met Nero, maar je moet dan kiezen voor branden als DATA cd/dvd en NIET als video!!

Wanneer je dat gedaan hebt, is de film op je stand-alone dvd speler alleen af te spelen wanneer deze DivX ondersteunt, staat er meestal aan de buitenkant wel op.
Is dat niet zo, dan moet je het .avi bestand eerst omzetten naar DVD files. Dat kan met o.a. WinAvi en CVonvertXtoDVD, beide niet gratis!!

Daarna dan met Nero op DVD branden als DVD video files

re:

je kan op een cd-rw geen video's plaatsen en op dvd-rw geen muziek plaatsen:evil:

Eigenlijk is maar een stukje tekst in je vraag relevant: rar

Dit betekent dat je nog niet met Nero moet gaan branden, maar het bestand (bestanden) eerst moet uitpakken. Als je in de map kijkt waar de film staat, zul je waarschijnlijk zien dat er vele tientallen .rar bestanden staan, startend van 00 tot........... tientallen of meer dan honderd .rar bestanden.

Je zult ze eerst uit moeten pakken met het progje Winrar.

Is dat niet zo, dan moet je het .avi bestand eerst omzetten naar DVD files. Dat kan met o.a. WinAvi en CVonvertXtoDVD, beide niet gratis!! Daarna dan met Nero op DVD branden als DVD video files

Laat Nero (Vison) Express dat nu ook kunnen................. ;) :D

Start Vison Express op, kies voor DVD malen, Video DVD en dan selecteer je de .AVI. Vervolgens klik je alle popups en schermen weg totdat je aan het eind ergens de vraag krijgt waar het uiteindelijke bestand heen gebrand moet worden. Kies daar voor harddisk en Vision Express gaat aan de slag (encoderen). Dit kan, afhankelijk van je processorsnelheid, net iets langer duren dan dat de film in minuten duurt.

Het uiteindelijke resultaat een (VIDEO_TS) map, brand je met Nero naar DVD.

Laatst bewerkt:
Waar komt deze wijsheid vandaan???

Je bent mij net voor.................. ;)

Recentelijk wilde ze mij in bij de CD / DVD afdeling in een winkel speciale "audio" CD's aansmeren omdat op een spindle "gewone" CD's geen muziek gebrand zou kunnen worden. Ik lag in een deuk daar in de winkel (bij V&D)

oeps ik mag geen reclame maken. ;) :D

Laatst bewerkt:
Laat Nero (Vison) Express dat nu ook kunnen................. ;) :D

Sorry, niet bij stil gestaan:D:thumb:
(duurt alleen wel veel langer dan met WinAvi, maar goed TS heeft deze software inderdaad al)

Je bent mij net voor.................. ;)

Recentelijk wilde ze mij in bij de CD / DVD afdeling in een winkel speciale "audio" CD's aansmeren omdat op een spindle "gewone" CD's geen muziek gebrand zou kunnen worden. Ik lag in een deuk daar in de winkel (bij V&D)

oeps ik mag geen reclame maken. ;) :D

Die wijsheid heeft dit lid ook al een keer gemeld in dit topic:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=312204

en is daar door Lange Pier ook al terecht gewezen

ok... Bedankt voor jullie snelle reacties... Dat helpt computerkneuzen als ik weer verder..:thumb: Maar goed. Ik blijf dus die groene tekst linksbovenin mijn scherm houden, ook wanneer ik het voorbeeld zie in Nero. Ik heb het ook bij andere bestanden geprobeerd (.avi) en daar is het hetzelfde verhaal. Het bedekt een groot deel van het bestand en weet niet hoe ik het weg kan halen en of de instelling aan het bestand ligt of ergens anders aan. In VLC zie ik het namelijk niet, in WMP wel en in Nero ook...

De tekst heb ik bovenaan in mijn vraag staan "Audio track; Input description (Hz, Stereo, libmad) en 'current input bitrate'.. die laatste ' telt ook mee wanneer ik het bestand afspeel."

Ik wilde het bestand ook proberen om te zetten via Nero, maar DVD malen??

Bedankt weer....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan