dvd branden vanaf harde schijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter broso
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

broso

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2003
Ik ben erg blij met mijn XP, nog niet zo erg lang trouwens en ik ben geen ervaren gebruiker.Pas geleden heb ik een paar films opgenomen op de harde schijf en nu probeer ik al een poosje om deze op een dvd te branden. Het lukt me Niet! Wie kan me helpen om dit in begrijpelijke taal uit te leggen??? Alvast heel erg bedankt......

allereerst welkom op helpmij Broso.

Om een dvd te kunnen branden heb je de benodigde software nodig, zoals nero, instant cd/dvd etc..

Ook heb je een dvd rewriter nodig (lach niet, ik heb kennissen die met een cd rewriter een dvd proberen te branden) En zelfs zonder dvd-brander kan je vcd (alsware dvd) branden.

Dus vertel eerst maar eens welke brandsoftware jij gebruikt. Daarna kunnen we je beter helpen.

stighter moet gelijk geven mijn broer wou ook dvd branden met cd-rw

welke extentie heeft uwe film op harddisk

ibiza schreef :
welke extentie heeft uwe film op harddisk

Ik vermoed dat het een divx is, dat is vaak bij downloads of vcd.

groetjes speedtouch

Geplaatst door speedtouch

Ik vermoed dat het een divx is, dat is vaak bij downloads of vcd.
groetjes speedtouch

Zegt tegenwoordig ook niks meer haal net zo makkelijk 5 gb aan film binnen ;) (compleet dvd )

maar om met probleem verder te gaan.
als de files al dvd geschikt zijn ( Bup , Ifo , Vob ) dan kun je ze met nero direct op een dvd branden.
Zijn het avi pf mpeg files dan zul je deze om moeten zetten naar dvd geschikte files dit kan bv met tmpg dvd author.
mits je inderdaad in het bezit bent van een dvd brander.

heb je geen dvd brander dan zul je als je de film op een standalone dvd speler wilt bekijken om moeten zetten naar bv vcd of svcd ( mist de standalone dat ondersteund )
Zijn het dan vob files dan zul je ze eerst zogenaamd moeten rippen naar mpeg files ( mpeg1 /vcd of mpeg2 svcd ) zijn het al avi of mpeg files dan kun je ze met tmpgencoder geschikt maken om als vcd of svcd weg te branden.

kijk hier eens voor evt handleidingen http://wintips.filmt.nl

dvd branden van schijf

Ja ik heb nero en natuurlijk een dvd brander, ik weet niet waar ik moet beginnen om dit proces in gang te zetten.........

Re: dvd branden van schijf

Geplaatst door broso
Ja ik heb nero en natuurlijk een dvd brander, ik weet niet waar ik moet beginnen om dit proces in gang te zetten.........

als je een avi file hebt en je wilt naar dvd files toe zou je eens kunnen beginnen met het lezen van wat handleidingen.
die zijn te vinden op de site die ik al eerder genoemd heb.

dvd branden van harde schijf

Het zijn MPEG bestanden . (het zijn films die ik van de tv heb opgenomen). Als ik ze vanaf de harde schijf afspeel op mijn tv (alles is verbonden met elkaar) merk ik ook dat het in 3 aparte hoofdstukken opgeslagen staat. Wat wil zeggen dat je 2x moet opstaan om het volgende hoofdstuk af te spelen. Is dit ook normaal of is dit via een ander programma te omzeilen? Deze laatste vraag heeft natuurlijk niets met het branden op dvd te maken. Hopelijk is het niet te ingewikkeld. Vriendelijk groet...Broso

als het mpeg files zijn zou je kunnen kiezen om ze samen te voegen tot 1 file hoef je niet meer op te staan en naar pc te lopen ;)

file samenvoegen

Geplaatst door tazman
als het mpeg files zijn zou je kunnen kiezen om ze samen te voegen tot 1 file hoef je niet meer op te staan en naar pc te lopen ;)

Kan je me ook vertellen hoe ik die files samenvoeg tot 1 of kan ik dat vinden op onderstaande site ? Bedankt alvast...afz. een leek....Broso

dvd branden van harde schijf

Ak]llemaal heel erg bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag, Super!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan