dvd branden wordt dure hobby

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene Fuhner

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2001
Ik heb een dvd met dvdshrink naar mijn hd gecopieerd. Daarna met Nero 6.0.0.15. een dvd gebrand.

Alleen als ik deze in mijn stand-alone speler doe, krijg ik geen beeld en geluid. Je ziet wel dat de dvd-speler de cd aan het afspelen is en je kunt zelfs door de hoofdstukken lopen.

Wanneer ik de gebrande dvd in mijn dvd speler van de pc doe, kan ik hem resetten. Loopt helemaal vast.

Ik heb een Lite-on +/- brander, mijn standalone dvd-speler is geschikt voor dvd-r.

Wat doe ik fout, heb als een stuk of wat dvdtjes verspeeld. Wordt nu toch wel een erg duur grapje (kan anders beter het origineel kopen).

Alvast bedankt,

René

Ik zou het niet zo 123 weten, maar als ik je een tip mag geven: schaf wat DVD-RW's aan en test altijd ff op zo'n schijfje alvorens op een DVD-R te branden. Zo kan je altijd zien of je het goed gedaan hebt ofniet. Zo'n DVD-RW kan je immers weer wissen en opnieuw gebruiken.

Ik heb zelf ook een Lite-on, maar ben zo slim geweest om DVD-Copyxpress te kopen voor E42,-
Nu kopier ik een dvd in 28 minuutjes probleemloos en heb nog never en nooit niet een zeperd gehad. Niks geen gedoe met freeware of gekraakte Nero`s die er uren over doen om een misbaksel te produceren. Nee, starten en ik kom een half uur later de kopie er uit lichten.

Zet je de bestanden wel in de VIDEO_TS map van de DVD?

Brand je de DVD niet als een DATA-DVD?

Ik bak met Nero nu een maand of drie DVD'tjes en dat gaat echt prima.

Ik brand via nero expres.

Kies dvd, open de map video.ts, daar "add" ik de bestanden en druk daarna op burn.

Probleem is opgelost, ik heb de lite-on brander omgeruild voor een NEC1300 en deze doet het!!

Bedankt voor het meedenken.

René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan