DVD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkie10

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2001
Hallo,

Ik heb een basic vraag, denk ik..... :-)

Ik heb een film gedowload en die wil ik nu op een DVD branden, zodat ik hem op mijn DVD speler kan afaspelen.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat het beste kan doen?

Alvast bedankt!

Is de film al in het goede formaat? avi, vob, mpeg?

De meeste films die je download zijn in avi-formaat. Dat kun je wel op een DVD branden, maar veel DVD-spelers ondersteunen geen avi.
Heb je 'm in avi gedownload? Converteer je film dan naar gewoon DVD formaat dmv WinAvi of een andere converter.
Converters kunnen trouwens vaak ook automatisch een menu voor je maken waarin je de hoofdstukken kunt kiezen.

Als hij in het goede formaat staat moet je 'm gaan branden. Je kunt dit met je eigen software doen, maar ik zou het freeware (gratis) programma InfraRecorder aanbevelen.

Bij InfraRecorder kun je gewoon kiezen voor DVD branden en dan de bestanden van de film in het onderste venstertje slepen. Klik op branden, en je bent klaar.

Laatst bewerkt:
Is de film al in het goede formaat? avi, vob, mpeg?

De meeste films die je download zijn in avi-formaat. Dat kun je wel op een DVD branden, maar veel DVD-spelers ondersteunen geen avi.
Heb je 'm in avi gedownload? Converteer je film dan naar gewoon DVD formaat dmv WinAvi of een andere converter.
Converters kunnen trouwens vaak ook automatisch een menu voor je maken waarin je de hoofdstukken kunt kiezen.

Als hij in het goede formaat staat moet je 'm gaan branden. Je kunt dit met je eigen software doen, maar ik zou het freeware (gratis) programma InfraRecorder aanbevelen.

Bij InfraRecorder kun je gewoon kiezen voor DVD branden en dan de bestanden van de film in het onderste venstertje slepen. Klik op branden, en je bent klaar.

Ik denk dat je beter AVS2DVD kunt gebruiken, want dat is gratis en open source ;)

Ik heb verschillende extensies....

.avi
.mp4

Maar welke extensie moet ie dan om het op DVD te branden?
En is er brandsoftware die automatisch naar het juiste formaat converteert?

Hi i have some movies on dvd-r's and when i go to play them on my Panasonic dmr-es46v it says nothing has been recorded if somebody knows what to do please let me know thanks branden.

Thanks

Ik heb verschillende extensies....

.avi
.mp4

Maar welke extensie moet ie dan om het op DVD te branden?
En is er brandsoftware die automatisch naar het juiste formaat converteert?

Zijn dit verschillende films, of is die film in meerdere delen met verschillende extensies opgedeeld?

Hi i have some movies on dvd-r's and when i go to play them on my Panasonic dmr-es46v it says nothing has been recorded if somebody knows what to do please let me know thanks branden.

Thanks

Hello Gams78, I don't know wether you come from Holland or not so I'll write my answer in Dutch and English.

Maybe the problem is that you burned the movies on a Rewritable Disk. Some DVD-players aren't able to play rewritable disks. If thats not the point, maybe trying another burningprogram should work. (Once that was a solution for me).
------------

Hallo Gams78, Ik weet niet of je uit Nederland komt of niet, dus ik zal mijn antwoord in het Nederlands en in het Engels schrijven.

Misschien is het probleem dat je de films op een rewritable disk hebt gebrand. Sommige DVD-spelers ondersteunen namelijk een rewritable disks. Als dat niet het probleem is helpt het misschien om een ander brand-programma uit te proberen. (Bij mij hielp dat namelijk ook een keer)

PS: Op het Help-mij forum is Nederlands de standaard taal.
PS: On the Help-mij forum is Dutch the default language.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan