dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

suusje84

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jul 2015
hallo ben nieuw hier en hoop dat ik op de goede plek zit.

Heb een externe brander.
Nu probeer ik wat gegeven ( anders dan een film) op een dvd te banden. ik kan kiezen uit 2 opties. zoals een usb of cd/dvd speler.

Als ik voor de usb kies gaat de pc de dvd eerst formateren. Hierbij krijg ik elke keer de foutmelding dat het niet lukt.

Als ik voor cd/dvd kies dan maakt het niet uit hoe groot de bestanden zijn die ik er op wil zetten maar de pc blijft de fout melding geven dat de dvd te klein is aan geheugen.

Wie kan me er mee helpen om mijn bestanden op de dvd te krijgen ?

Alvast bedankt voor de hulp
( hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk zo is)

groetjes suusje84

Wlkom bij de Helpmij,

om met je laatste vraag te beginnen : Nee, het verhaal is mij niet echt duidelijk:

Laten we nog een keer voorafaan beginnen:

als jij wil gaan branden, binnen (met) welk programma probeer je dat dan?
als jij een willekeurig schijfje waarop iets staat (muziek, een film of gewoon bestanden) in de externe brander doet, wordt dit dan herkend en afgespeeld / wordt de inhoud zichtbaar?

Laatst bewerkt:
Beste Suusje84

Welk programma gebruik je? Welk soort DVD-disc? Welk soort bestand(en). Want aan de info "anders dan een film"kan alles zijn : iso, mp3, docx enz. Ikzelf gebruik CDBurnerXP (Gratis download). Het kan video's, audio, data en iso bestanden branden etc. (Zie engelse uitleg).

Veel succes!

hoi

ik gebruik het programma van mijn pc om te branden. met nero kom ik er helemaal niet uit.

als het goed is heb ik dvd+.

hiermee lukte het dus niet om .nds bestanden te branden.
vervolgens heb ik met een cd geprobeerd om epub te branden.

het system laat je kiezen uit 2 opties. zoals een usb stick of een muziek m]cd/dvd te branden. ik heb toen voor de usb stick optie gekozen dan gaat de pc de cd/dvd formateren en brand dan de bestanden.
bij de dvd lukt dit formateren al niet eens. bij de cd is dit wel gelukt en zijn de epub bestanden er goed opgezet en daarna kon mijn laptop de cd gewoon lezen.

nu vindt ik het zonde om maar 9 nds bestanden op een cd te gaan branden als ik er meer dan 80 ( ongeveer) op een dvd kan branden.

ga zeker even het gratis brand programma proberen. bedankt voor de tip

hoop dat mijn verhaal nu iets duidelijker is. zo niet dan hoor ik het graag.

alvast bedankt groetjes suusje

.nds is de extensie van een Nintendo DS-rom..
Aangezien je opc niet bekend is met het besturingssysteem van een Nintendo DS kan het deze extensie dus niet koppelen aan een bepaald programma / functie.
De enige maniet om deze bestanden correct op een cd / dvd te branden is als data-cd.
Dat is een keuze die o.a. Nero je laat maken als je gewoon Nero Burning Rom opstart.
Ook CDBurnerXP kan dit en dat is gratis !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan