dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

BakkerPK

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 dec 2015
Ik heb een sony dvdrecorder type RDR-HX980 De recorder herkend geen nieuwe dvd geef melding kan niet formateren na ongeveer 5 min. of de melding een opneembare disc plaatsen dat doet hij bij type disc DVD+R DVD-R DVD+RW Wie kan me helpen?

Als jij echt al die verschillende formaten schijfjes hebt geprobeerd en de (fout)melding komt en blijft steeds (dezelfde) dan zou de recorder wel gewoon eens kapot kunnen zijn.

Het toestel is nu zeven jaar oud ongeveer dus dat wordt reparatie of afgeschreven worden en vervangen door een nieuwer apparaat.

Spelers krijg ik wel eens weer aan de praat door de spanning naar de kop iets te verhogen, op een enkele uitzondering na is dat een miniatuur schroefje vlak bij de laser. Je zou de lens dan eerst kunnen controleren en de laser schoon blazen, de lensjes zijn vaak van plastic en kan je niet reinigen met alcohol. Een reparatie met vervangende onderdelen of een deskundig reparateur zal wel te duur zijn in verhouding met huidige nieuwprijs of de waarde tweedehands. Er zijn vaak drie of zelfs meer miniatuurschroefjes en de kans op verprutsen is dan ook groot. Je kunt nog bekijken of er componenten zijn losgeraakt, opgezwollen, gebarsten of gesmolten maar veel elektronica zit er niet in.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan