DVD brander 16x, gaat niet sneller dan 4x

Status
Niet open voor verdere reacties.

wombatomba

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2007
Kan iemand mij HELPEN?:(
Ik heb 2 weken geleden een nieuwe pc gekocht,
een MEDION PC MD 8820, daar zit een dvd brander in
van LG, HL-DT-ST DVD-RAM GSA-H20N 1.01 (16x speed) (ATA).
Nu branden bij sinds de aankoop van de nieuwe pc 1 week
met 16x, maar sinds nu een week gaat hij niet sneller dan 4x!
Heb van alles al gedaan, win vista opnieuw geinstaleerd.. niks werkt.
Wie weet wat ik nu kan doen?!:(

DVD-R gaat sneller dan DVD-RW, brandprogramma houdt soms eigen max. aan. Wat gebruik je aan schijfjes en welk brandprogramma?

DVD-R gaat sneller dan DVD-RW, brandprogramma houdt soms eigen max. aan. Wat gebruik je aan schijfjes en welk brandprogramma?

Gebruik als schijfjes: Platinum 16x, en brand programma's DVD decrypter en Nero Essentials.. Nero Essentials zat bij de pc geleverd

Het programma DVDDecrypter is geen brander, maar een DVD-ripper, hij haalt ook Regiocodes en copyrichtbeschermingen van de DVD af. Nero Essentials is een wat uitgeklede versie van de betaalde Nero en dat is het eigenlijke brandprogramma. Daarin moet je goed kijken op welk moment je de brandsnelheid kunt wijzigen dan wel invoeren. Soms zit er in een rand van een venster van Nero een smalle staande driehoek. Klik daarop en er klapt een hulpvenster open.

Je hebt Platinum 16x schijfjes, maar net als de aanduiding 16x van je LG-writer zegt dat iets over de maximumsnelheid die gedraaid kan worden, niet dat ze dat altijd zullen doen.

Mijn persoonlijke opvatting is bij Audio-CD's, nooit sneller dan 32x, ook al kan ik 58x, DVD's nooit sneller dan 8x (DVD-RW niet sneller dan 4x). Ik heb dan geen risico's van hakkelingen of haperingen in beeld en/of geluid.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan