DVD brander brand erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kamikaze1

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2006
Ik heb sinds een maand een nieuwe brander, een LG GSA-4164B en daar heb ik een probleem mee. Hij werkte een tijd lang naar behoren tot een week geleden. Nu brandt hij een volle DVD5 in anderhalf uur tijd. Aangezien hij dat klusje in 8 minuten moet kunnen klaren is er duidelijk iets mis, maar ik kan er maar niet achter komen wat dit veroorzaakt.
Misschien weten jullie meer.
Het maakt niet uit of ik met Nero brand of bijv. DVD Decrypter, standaard doet hij er 92 minuten over.
Wie kan de oplossing geven?

Laatst bewerkt:
Is er iets in je BIOS veranderd? Is de master/slave-jumper omgezet? Zie bijgaande thread.
Het gebeurt bij verschillende brandprogramma's. Heb je daar aangevinkt "Verificatie van data na brandproces"? Dan kan het ook aanmerkelijk langer duren.

Ik heb wel een andere DVD speler eraan gehangen, maar nu weet ik dus niet of ik daarvoor de jumper heb moete verzetten. Als dat zo was weet ik nu niet meer hoe hij terug naar master moet, want dat staat niet aangegeven op de drive zelf e ik heb geen gebruiksaanwijzing bij die DVD recorder gekregen.
Op internet is ook niets over de jumpersettigs van mijn DVD recorder te vinden.

Die tweede reden is het net, want er staat een tijd waarop ik start met branden e anderhalf uur later staat er dan dat het brandproces succesvol is afgerond. Het is niet dat er daarna nog een handeling word gedaan.

Het probleem is verholpen. Het was inderdaad de jumper, die verkeerd stond. Na wat trail & error om de masterstand te vinden werkt hij weer perfect.
Erg bedankt Boeing 737 voor je hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan