DVD brander brand niet meer op 8 speed maar op 2, help!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

1walter9

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2002
Ik heb problemen met mijn philips dvdr16 light scribe brander.

Zonder enige aanleiding werkt het branden niet meer naar behoren, bijv met nero een dvd branden op 8 speed, maar in werkelijkheid op 2 speed branden, mijn bufferniveau (blauwe balkje) gaat ook telkens heen en weer van 18% naar 75, 89, 63, naar 18, en zo ongeveer de hele tijd. ik kan geen enkele programma meer opstarten, als ik dit wel doet dan gaat het heel erg traag. Mijn muis gaat ook niet vloeiend meer.

Al bovenstaande kenmerken van mijn probleem had ik niet gehad, ik kon toen gewoon programma's draaien of muziek luiteren of mijn mail lezen enz.

ik had firmware 1.9 en heb laats naar 2.0 geupdate toen heeft hij het met dvddecrypter totaal 1 dvd weer met 8 speed gebrand, daarna niet meer, alles weer terug op 2 speed terwel ik 8 aangeeft te willen branden.

Ik heb Nero van mijn computer gegooid en toen alleen dvddecrypter gebruikt, niet opgelost, oude versie van Nero, ook niks, Alcohol van mijn comp gehaald, ook niks geholpen.

Wie weet er raad, een CD branden gaat wel gewoon goed.

groetjes, W@lter

Kijk eens wat er gebeurt als je de firmware vesie 1.9 weer terug zet. Een firmware update hoeft niet altijd verbetering geven. Had je een reden om de firmware te updaten?

Als de dvd op die snelheid brand dan duurt het branden 1 uur, dan kan er wel vanuit gaan dat je DVD brander defect is, heb het zelf ook bij de hand gehad..

Ik had bovenstaande probleem opeens, vandaar dat ik de firmware update heb gedaan.

firmware terug naar 1.9 gaat niet meer, ik krijg als melding dat dat niet toegestaan is en het lukt ook niet.

Als de brander kapot is dan moet de cdr gedeelte ook stuk zijn maar die werkt nog perfect, af lezen van dvd werkt ook nog goed.

Als ik je moet geloven op t feit dat je bufferniveau zo verschilt etc. zou het misschien kunnen dat je geheugen een optater heeft gehad, probeer eens je geheugen te testen met memtest86.

heb je een ander proggie., ik heb namelijk al jaren geen diskette drive meer.

Laatst bewerkt:
Memtest86 kun je ook vanaf cd-rom doen. Je moet dan de ISO branden.
http://www.memtest86.com/#download0

Wel als Image branden, ander blijft het ISO en werkt het niet.

Ik heb hem uitgepakt en geopend in een virtuele dvd, maar daar zit ook weer een iso bestand in, wat moet ik nu branden?

Moet ik mijn computer opstarten vanaf cdrom of wat, ik vind het erg vaag, een beetje hulpl graag???????????????????????

Zorg dat de pc vanaf de cd kan opstarten en start de pc op met die cd-rom erin.

Ik heb hem opgestart vanaf cdrom, programma starte, ging gelijk het geheugen testen, maar na 1 uur was hij nog bezig/opnieuw begonnen want die bovenste balk die van 0 tot 100 % gaat was klaar en begon toen weer opnieuw, hij had wel wat fouten gevonden denk, want de onderste helft had een aantal rode meldingen waar ik niks van snap.

Maar ik heb het proggie na 1 uur gestopt, hoe lang moet dit duren? en herstelt hij ook alles automatisch of wat?

Je moet de test door laten gaan. Afhankelijk van je pc kan het wel 8 uur of langer duren. Als er nu al fouten aangegeven worden, dan heb je de oorzaak te pakken,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan