DVD-brander brandt goed, maar leest niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fyr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fyr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
De titel lijkt overeen te komen met reeds gestelde vragen, maar het uit zich anders bij mij.

Mijn DVD-brander brandt goed, en de gebrande straalschijfjes zijn ook leesbaar op andere CD/DVD-branders/spelers. De goedwerkende brander weigert echter om CD's en DVD's te lezen in Windows!

Waar zou dat aan kunnen liggen?

Alvast hartelijk bedankt voor alle genomen tijd!

Groeten,
Fyr

- Wijziging -

Ik beschik uiteraard over Windows XP, met een LITE-ON SHM-165P6S DVD-brander.

Laatst bewerkt:
bedoel je dat hij lege cd's/dvd's niet kan lezen?
Of gebrande schijfjes ?

bedoel je dat hij lege cd's/dvd's niet kan lezen?
Of gebrande schijfjes ?
Zowel gebrande CD's en DVD's als origineel gedrukte schijfjes leest hij niet, zelfs degene die hij gebrand heeft weigert hij te lezen. Terwijl die het juist wel prima doen in andere DVD/CD-spelers. Kortom, mijn brander lijkt alleen nog maar goed te kunnen branden, en kan niet meer lezen.

Misschien eens kijken naar een firmware update?

Probleem is reeds opgelost!

Ik heb nieuwe firmware geïnstalleerd, maar dat bleek niet te helpen. Ik keek daarom maar eens naar apparaatbeheer, om erachter te komen dat de SM-bus niet geïnstalleerd was.

Deze had ik met opzet niet geïnstalleerd, omdat ik toen na de vorige keren dat ik die drivers geïnstalleerd had, ik mijn USB-poorten niet meer aan het werk kreeg. Ik besloot om de drivers handmatig te installeren, en pakte de gedownloadde setup van gigabyte meerdere malen met 7-zip uit. Totdat ik bij deze map uitkwam: "motherboard_driver_chipset_intel\INFUpdate\infinst_autol\All". Ik ben toen teruggekeerd naar apparaatbeheer, en ik heb de drivers handmatige uit dat mapje geïnstalleerd.
Uiteraard hoef ik niet opnieuw op te starten, en ik ga dat dan ook niet doen voordat ik een XP cd gebrand heb, voor het geval dat de USB-poorten wederom stoppen met werken.

Dank jullie wel voor het meedenken en voor de genomen tijd!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan