DVD Brander echt niet te vinden!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erasmus

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2005
Beste welwillende freacks
Vele forums afgelopen en geen bruikbare oplossing gevonden, HELP!
Iemand die hier een oplossing voor weet, ik wordt hier ernstig gestoord van!
Brander niet meer in verkenner en in apparaatbeheer te vinden.
• Krijgt wel stroom (Lade open en dicht werkt, lampje brand)
• Upper en Lower filters in register verwijderd
• Master/Slave verhaal is OKE (Zit alleen op de kabel; dus Master)
• IDE kabel vernieuwd
• Op IDE kabel van DVD ROM wordt hij wel herkend en functioneert prima
Uiteraard al reeds hartelijk dank voor een mogelijke oplossing

Welkom op Helpmij.nl

Word het apperaat wel gezien in de BIOS ?
Hoe staan je IDE settings ?

Groeten Oossie

Bedankt voor de snelle reactie, voor deze vragen was ik al bang voor. Oké, hoe je in het BIOS komt weet ik, maar waar je dit kunt vinden? Graag korte uitleg.
Alvast bedankt, met vriendelijke groet, Aad

BIOS

IDE Primary Master (ST3160021A)
IDE Primary Slave (Sony DVD-ROM DD 41612)
IDE Secondary Master (None)
IDE Secondary Slave (None)

DVD-ROM staat op Slave, DVD-RW staat op Master

Vriendelijke groet, Aad

Bedankt voor het antwoord.
Hoe bedoel je een andere kabel nemen? Zoals ik al schreef heb ik al een nieuwe aangebracht.
Met vriendelijke groet, Aad

Is het misschien zo dat de DVD-schrijver vermeld moet zijn bij de IDE Secondary Master ipv (None)?
Ik heb een DVD-Rom en DVD-Schrijver apart.

Ja dat is zo
Je kan ook proberen om hem op de secendairi Slave tezetten
Zou het anders niet weten waarom hij het niet doet

Alles op auto zetten, wat IDE betreft

Laatst bewerkt:
Alles gedaan wat u voorstelde. IDE op Auto (stond al goed) Schrijver op Slave gezet. Helaas nog altijd wordt de schrijver niet weergegeven. In ieder geval bedankt dat u de moeite heeft genomen. Zijn er nog anderen op dit forum die mij kunnen helpen? Langzaam wordt ik malende van dit probleem.

Als hij op de plaats van de DVD wel wordt herkent zet hem dan daarop,en zet de DvDspeler op de secundaire

Wederom bedankt voor het meedenken! Gedaan wat je voorstelde; en ja hoor de DVD-RW wordt herkent en ja hoor de DVD-ROM wordt niet herkent! Dit kan je toch niet verzinnen? Rituele verbranding van de computer lijkt steeds dichterbij te komen. Wat is er toch aan de hand?

Kan hier nog maar 1 conclusie uithalen en dat is dat de Secendaire IDE aansluiting stuk is!
Wordt of nieuw Mobo,of een PCI insteek kaart om toch weer IDE aansluiting te verkrijgen!

Even wachten met verbranden,als jij hem er in gooi haal ik hem er gelijk weer uit:D

Beste Bandit,
Ik denk dat ik ga voor jou voorstel, een PCI insteekkaart aanschaffen! Ik weet en zie ook geen andere mogelijkheden. Mocht het zo zijn dat ook dan de DVD-RW niet wordt herkent dan doneer ik mijn computer aan jou. (Niet ritueel verbrand uiteraard):D
Ik zal nog wel een bericht sturen wanneer ik de kaart heb ingebracht.

Geplaatst door Erasmus
Beste Bandit,
Ik denk dat ik ga voor jou voorstel, een PCI insteekkaart aanschaffen! Ik weet en zie ook geen andere mogelijkheden. Mocht het zo zijn dat ook dan de DVD-RW niet wordt herkent dan doneer ik mijn computer aan jou. (Niet ritueel verbrand uiteraard):D
Ik zal nog wel een bericht sturen wanneer ik de kaart heb ingebracht.

Daar hou ik je aan Geluk:thumb:

Bij de computerwinkel geweest, a.s. dinsdag/woensdag PCI-kaart in mijn bezit. Was niet voorradig. Je hoort!

Beste Bandit,
Jij schreef: "Kan hier nog maar 1 conclusie uithalen en dat is dat de Secendaire IDE aansluiting stuk is!"
Welnu het is inderdaad zo! De aansluiting van de IDE-verbinding is inderdaad defect! Jou voorstel om een PCI-Insteekkaart met IDE-aansluitingen was/is een goud voorstel geweest! Ik wil je hartelijk bedanken voor de hulp die jij mij hebt gegeven.
Met vriendelijke groet, Aad:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan