DVD brander herkend geen CD en DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenn

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2001
Ik heb twee DVD's op mijn PC een om DVD(Sony) te lezen en de andere om een DVD (Pioneer) te lezen en schrijven.
Mijn Pioneer DVD brander weigerde plotseling het herkende geen dvd's en cd's om af te spelen, ik dacht die is overleden.
Ik heb een nieuwe dvd recorder (Plextor DVDR PX750A) gekocht en geïnstalleerd, en ik heb nog steeds hetzelde probleem. Drivers zijn goed geinstalleerd
Ik heb mij Pioneer DVD brander op mij tweede pc geinstalleerd en het werkte perfect.
Dus het lag niet aan de DVD branders. Ik heb op mijn PC WINDOW XP opnieuw geinstalleerd door eerst de C schijf te formateren en dan Window XP te installeren. Het probleem is er nog steeds.
Ik heb via NERO 7 CD/DVD SPEED TEST uitgevoerd en kreeg de volgende foutmelding
Fout! LOGICAL UNIT COMMUNICATION CRC ERROR (ULTRA-DMA/32) (040803)
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt.

das dus een communicatie fout, kijk de boel nog eens na in de kast

Als je die foutmelding in zijn geheel in http://www.google.nl invult, dan krijg je veel mogelijkheden voor probleemoplossing.

Veel werkende oplossing is het andere apparaat van de kabel af te halen (je Sony dus), de dvd-brander op Master te zetten op de kabel, en te kijken of het probleem nog optreedt.

Ook zou (theoretisch) de kabel kapot kunnen zijn, dat kun je ook nog proberen.

Verdere tips beste via Google halen (zie boven).

Tijs.

Als je die foutmelding in zijn geheel in http://www.google.nl invult, dan krijg je veel mogelijkheden voor probleemoplossing.

Veel werkende oplossing is het andere apparaat van de kabel af te halen (je Sony dus), de dvd-brander op Master te zetten op de kabel, en te kijken of het probleem nog optreedt.

Ook zou (theoretisch) de kabel kapot kunnen zijn, dat kun je ook nog proberen.

Verdere tips beste via Google halen (zie boven).

Tijs.

Tijs nog bedankt ik ga het vanavond opnieuw controleren.
je hoort het nog als het probleem is verholpen.

Groetjes Glenn

das dus een communicatie fout, kijk de boel nog eens na in de kast

Ik heb als nog in de kast gekeken en de kabel vervangen, door de nieuw kabel die is geleverd bij de Plextor DVD brander.
Probleem is opgelost het lag toch aan de kabel.
Als nog bedankt voor jullie advies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan