DVD brander inbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekend2

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Hallo, Ik heb een nieuwe PC met een samsung DVD speler in het optische station. Helaas heeft die geen Lightscribe voorziening en die had ik wel in mijn vorige computer dus ik dacht die over te zetten.
In mijn oude computer heb ik een LG DVD rom (onder) en de LG GSA-H42L (voorzien van Lightscribe) boven). Beide zijn gekoppeld d.m.v. een lintkabel.
In mijn nieuwe computer is de Samsung DVD speler niet aangesloten met een lintkabel en ik zie ook geen voorziening om de LG DVD rewriter (met Lightscribe) aan te sluiten.
Vraag:
Is het uberhaupt wel mogelijk om dit oude type met lintkabel aan te sluiten op een nieuwe computer die die voorziening niet heeft?
Zo ja, hoe moet ik dit oplossen?
Zo nee, welk type DVD speler/brander met lightscribe moet ik kopen om deze mogelijkheid op de computer te hebben?

Bij voorbaat dank voor een antwoord,

Ja, dat is mogelijk, alleen moet je je oude DVD branden aansluiten met die lintkabel, ook wel bekend als IDE kabel, en die sluit je aan op een andere aansluiting op je moederbord ;) Kijk maar eens in de handleiding van je moederbord.

Bedankt voor je reactie. Dus ik kan de oude lightscribe brander gewoon en afzonderlijk aansluiten op het moederboard? Ik zal nog eens goed zoeken maar ik zag nergens een aansluiting voor een IDE kabel. Het lastige is dat ik de computer gebruik en alles weer los moet koppelen om te kijken of die aansluiting er wel zit. Maar goed, ik doe het direct.

Weinig kans... er zijn maar weinig moederboards met IDE én SATA aansluitingen.

Wat een onzin, heel veel moederborden hebben nog een IDE aansluiting, zelfs floppy nog. Enkele nieuwe moederborden niet meer, maar veel zeker nog wel.

Je hebt gelijk. mijn P45TurboTwins2000 moederboard heeft nog een enkele IDE aansluiting. en die is 2 jaar oud.
Heb die over het hoofd gezien.

Muchacho zou toch gelijk kunnen hebben. Hij heeft het over een computer met IDE + Sata aansluiting. Bij nadere berichten heb ik de indruk dat het enkel over computers met IDE aansluiting gaat. Maakt niet uit. Mijn computer heeft enkel een Sata aansluiting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan