DVD-brander is nogal traag..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sperzieboon

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2009
Hej allemaal,

Ik heb een vraagje.
Na ergens in september een externe harddisk te hebben gekocht van 500gb, ben ik wat filmpjes gaan downloaden. Maarja, als je niks brand, zit de disk vanzelf vol..
Dus ik besloot begin deze maand wat dvd'tjes (120 om precies te zijn, Philips DVD+R 1-16X) te kopen en mn filmpjes te branden.
Mn dvd-brander is een HL-DT-ST DVDRRW GWA-4166B (voorzover ik dat kan ontdekken met Nero InfoTool..)
Het programma dat ik gebruik om te branden is Nero, versie nummer 6 als ik het goed heb..
Dus ik hoopvol de dvd naar binnen duwen, imagebestand selecteren en branden maar!
De indicatietijd (of hoe je dat noemt..) is met een snelheid van 16x, wat zowel de brander als de dvd aan zou moeten kunnen, zo'n 5 minuten.
de teller loopt af, maar eenmaal bij de 0 gekomen, is mn dvd voor maar 4%, of iets in die richting, vol..
De teller blijft een tijdje op 0, mn computer is sloom als de *********** en na een poosje komt mn pc erachter dat hij nog bezig is, ondanks dat ie al klaar had moeten zijn. hij berekend de tijd opnieuw, en komt erachter dat het nog zeker zo'n uur, anderhalf uur duurt voordat hij klaar is.. Tijdens die anderhalf uur kan ik mn computer zo goed als niet gebruiken,..
Het is een simpel dvd5 bestandje van 4,5 gig...
Ik ff googlen, en een firmwareupdate gedownload.
Er worden 2 bestandjes op mn pc gezet, die zou ik op een lege cd-r moeten zetten, en er dan iets mee doen, wat ik nog steeds niet begrijp..
Er staan nu dus 2 .bin bestandjes op die cd, mn brander is nog steeds traag, en ik wanhopig...

What to do?

PS. ik heb de searchknop gebruikt, maar vond niet echt iets wat me kon helpen, en als ik iets vond wat misschien zou kunnen helpen, snapte ik het niet...

Hallo,

Wat voor processor zit er in je PC? En minstens zo belangrijk:hoeveel werkgeheugen heb je aan boord?

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Dit zijn de specs:

CPU: AMD Athlon 64 Processor 3200+ 2000MHz
Memory: 512MB

niet zoveel geheugen dus, maar is dat een groot probleem?
Ik bedoel, gaat ie daarvan van 5 minuten naar 1,5 uur?

Weet je heel zeker dat de film (bron bestand) goed is?
Wat is bijv. de extensie van de film (.img of anders?)

Het zijn voor de overgrote meerderheid .iso bestanden, maar ik heb ook wat VIDEO_TS mappen gebrand, dat scheelt niks, duurt even lang..
Eerst dacht ik dat het misschien kwam omdat ie van de externe harde schijf kwam, en hij dus eerst naar mn pc moest worden overgeplaatst (weet niet of dit zo is, maar dat was mijn redenering) maar als ik het bestandje op mn C plaats doet ie er even lang over..

Het zijn voor de overgrote meerderheid .iso bestanden, maar ik heb ook wat VIDEO_TS mappen gebrand, dat scheelt niks, duurt even lang..
Eerst dacht ik dat het misschien kwam omdat ie van de externe harde schijf kwam, en hij dus eerst naar mn pc moest worden overgeplaatst (weet niet of dit zo is, maar dat was mijn redenering) maar als ik het bestandje op mn C plaats doet ie er even lang over..

Hallo,

Blijft de Buffer stabiel? (de bovenste balk)

theblindman.

Elke keer hetzelfde merk schijfje gebruikt, of ook wel eens ander?

Elke keer hetzelfde merk schijfje gebruikt, of ook wel eens ander?

Hej allemaal,

Ik heb een vraagje.
Na ergens in september een externe harddisk te hebben gekocht van 500gb, ben ik wat filmpjes gaan downloaden. Maarja, als je niks brand, zit de disk vanzelf vol..
Dus ik besloot begin deze maand wat dvd'tjes (120 om precies te zijn, Philips DVD+R 1-16X) te kopen en mn filmpjes te branden.
Mn dvd-brander is een HL-DT-ST DVDRRW GWA-4166B (voorzover ik dat kan ontdekken met Nero InfoTool..)
Het programma dat ik gebruik om te branden is Nero, versie nummer 6 als ik het goed heb..
Dus ik hoopvol de dvd naar binnen duwen, imagebestand selecteren en branden maar!
De indicatietijd (of hoe je dat noemt..) is met een snelheid van 16x, wat zowel de brander als de dvd aan zou moeten kunnen, zo'n 5 minuten.
de teller loopt af, maar eenmaal bij de 0 gekomen, is mn dvd voor maar 4%, of iets in die richting, vol..
De teller blijft een tijdje op 0, mn computer is sloom als de *********** en na een poosje komt mn pc erachter dat hij nog bezig is, ondanks dat ie al klaar had moeten zijn. hij berekend de tijd opnieuw, en komt erachter dat het nog zeker zo'n uur, anderhalf uur duurt voordat hij klaar is.. Tijdens die anderhalf uur kan ik mn computer zo goed als niet gebruiken,..
Het is een simpel dvd5 bestandje van 4,5 gig...
Ik ff googlen, en een firmwareupdate gedownload.
Er worden 2 bestandjes op mn pc gezet, die zou ik op een lege cd-r moeten zetten, en er dan iets mee doen, wat ik nog steeds niet begrijp..
Er staan nu dus 2 .bin bestandjes op die cd, mn brander is nog steeds traag, en ik wanhopig...

What to do?

PS. ik heb de searchknop gebruikt, maar vond niet echt iets wat me kon helpen, en als ik iets vond wat misschien zou kunnen helpen, snapte ik het niet...

Bedankt dat je mijn vraag en jouw eigen verhaal quote, maar in beide quotes beantwoord je niet mijn vraag:
heb je wél of niet ook eens een ander merk geprobeerd..........................?

Bedankt dat je mijn vraag en jouw eigen verhaal quote, maar in beide quotes beantwoord je niet mijn vraag:
heb je wél of niet ook eens een ander merk geprobeerd..........................?

Hallo,

Dat is niet mijn verhaal, maar dat van de TS...
Waarschijnlijk gebruikt 'ie dus alleen dié dvd's...

theblindman.

Ik had niet naar de naam van de poster gekeken, idd. nu zie ik het. Was het dan zinvol om die items te quoten?
We wachten het antwoord van TS wel af.

De buffer blijft stabiel, en wel op 100%, waar die binnen een paar seconde opzit..
Ik heb twee soorten dvd's geprobeerd. Die Philips die eerder zijn genoemd en een aantal van het merk Emtec, DVD+R, die ook de 16x zouden moeten kunnen hebben, maar ook gewoon meer dan een uur erover doen...

Even ter verduidelijking, ik heb (volgens mij tenminste..) nog niet de firmware geupdate. Ik heb alleen twee bestandjes van de HP site gehaald (daar komt mn pc vandaan, de brander zat er al in) en die moest ik dan op een cd zetten. Er staan nu 2 .bin bestandjes op die cd, wat moet ik daarmee? of is met het branden van die bestandjes automatisch de firmware geupdate?
Zoals je leest heb ik er niet zoveel verstand van..

Ik ben ervan overtuigd dat HP ook de handleiding voor die update op de site beschrijft.

Dat geloof ik graag, maar ik heb al gezocht, en ik kon hem niet vinden..
Maar ik zal nog een keer zoeken.

Ik ben nu een dvdtje aan het branden met Alcohol 120%, maar dat helpt ook niet. hierbij staat wel met welke snelheid aan het branden is, en dat is afwisselend 0.6X tot 0,7X...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan