dvd brander is vlgs pc cd-rom brander?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkusathome

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2008
Ik heb onlangs een dvd brander gekocht en in mijn desktop gestopt ipv de originele cd-romspeler.
Nu heb ik steeds problemen om van een digitale videorecorder de film te branden op de dvd. ik krijg allerlei adviezen om te converteren. maar mijn camera heeft een directe dvd functie, en zo slim als ik ben denk ik dan dat hij de bestanden van de camera klakkeloos op de dvd moet branden.
Ik heb nu al een aantal dvd's verkloot en kom eigenlijk geen stap verder dan dvd gevuld te krijgen met 369 Mb of 1.41 Gb (als ik bij eigenschappen van de dvd kijk is hij ook maximaal vol terwijl er op de schijf 4.7 Gb staat)

Ik heb net gekeken bij systeembeheer / apparaatbeheer /ATAPI DVD A DH20A4P
bij tabblad details staat : apparaatinstantie-id
IDE\CDROMATAPI_DVD_A__DH20A4P____________9P54_

kan iemand mij vertellen of dit goed zit? ik heb geen flauw idee hoe mijn brand probleem op te lossen

P.s. Ik ben een leek op pc gebied, dus svp niet antwoorden in ingewikkelde termen...

Henk

Er zit nogal verschil tussen de eerste waarde die je noemt (369 MB) en de tweede (1.41 Gb)

Als je idd. hebt gezien dat er op de DVD 1.41 Gb staat, dan is bijna alles ok, dan wordt het ding gezien en behandeld als een DVD.

Resteert alleen nog de vraag waarom je niet verder komt.

Zoek op je computer naar een paar grote mappen (Program files ?) en ga vervolgens naar je brandprogramma en brand een giga of 3 naar DVD. Lukt dit allemaal? Dan is er niets mis met je DVD brander en moet je de oorzaak bij je digitale recorder zoeken.
Gebruik desnoods een DVD RW om de data naartoe te branden, dat scheelt je weer een paar dubbeltjes t.o.v. een DVD R.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan