Hallo,
Mijn laptop wil geen dvd's meer branden. Lezen gaat wel goed. Ik heb een asus laptop F3 series. Windows vista 32 bit.
Ik heb 2 programma's geprobeerd om verschillende bestanden te branden, maar bij beide programma's geeft hij bij ongeveer 7% een fout aan.
Bij Nero gaat de 'gebruikte leesbuffer' op 0 en onderaan achter 'bufferniveau' staat mislukt.
Verder gaf nero nog wel een log, maar die is erg onduidelijk.
Hier een stukje daaruit:
Ik heb geen garantie meer op mijn laptop. Ik heb wel gezocht op internet voor nieuwe laptop branders maar dat vond ik een beetje te duur. Ik ga dus voor een externe brander als dat tenminste kan op een laptop. Ik wil een bedrag rond de 40/50 euro uitgeven.
Voordat ik dat dus ga doen, kan iemand bevestigen dat mijn brander kapot is ?
Mijn laptop wil geen dvd's meer branden. Lezen gaat wel goed. Ik heb een asus laptop F3 series. Windows vista 32 bit.
Ik heb 2 programma's geprobeerd om verschillende bestanden te branden, maar bij beide programma's geeft hij bij ongeveer 7% een fout aan.
Bij Nero gaat de 'gebruikte leesbuffer' op 0 en onderaan achter 'bufferniveau' staat mislukt.
Verder gaf nero nog wel een log, maar die is erg onduidelijk.
Hier een stukje daaruit:
Nero Version: 7.9.6.0
Internal Version: 7, 9, 6, 0
Recorder: <MAT****A DVD-RAM UJ-850S>Version: 1.21 - HA 1 TA 0 - 7.9.6.0
Adapter driver: <IDE> HA 1
Drive buffer : 2048kB
Bus Type : default (0) -> ATAPI, detected: ?
16:35:08 #27 CDR -1 File Writer.cpp, Line 303
Unspecified Recorder Error
E: MAT****A DVD-RAM UJ-850S
16:45:49 #28 Phase 127 File dlgbrnst.cpp, Line 1762
Generating DVD high compatibility borders
16:46:07 #29 Text 0 File DVDPlusRW.cpp, Line 935
EndDAO: Last written address 131744
16:46:07 #30 Phase 129 File dlgbrnst.cpp, Line 1762
Generating DVD borders completed successfully
16:46:07 #31 Phase 38 File dlgbrnst.cpp, Line 1762
Burn process failed at 8x (11.080 kB/sec)
Ik heb geen garantie meer op mijn laptop. Ik heb wel gezocht op internet voor nieuwe laptop branders maar dat vond ik een beetje te duur. Ik ga dus voor een externe brander als dat tenminste kan op een laptop. Ik wil een bedrag rond de 40/50 euro uitgeven.
Voordat ik dat dus ga doen, kan iemand bevestigen dat mijn brander kapot is ?