DVD brander leest geen blanco en beschreven DVD's meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

nibor62

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Onlangs heb ik een image van mijn C: partitie teruggeplaatst. Niets in BIOS veranderd. Wel de laatste updates WinXP Home gedownload. (alles m.u.v. SP2)
Nero OEM versie 5.5 geinstalleerd welke destijds bij mijn PC was geleverd.
Nu leest of herkent mijn DVD/CD-writer geen DVD's meer. Hij leest wel CD's!
Kwam erachter toen ik iets met Nero wilde branden. Nero herkent mijn Rewriter en alles gaat goed tot ik start klik dan wordt de lade open gedaan met de mededeling dat ik er een lege medium schijf in moet doen. Maar die had ik erin gedaan! Ook in Windows verkenner leest hij niets. Mijn CD speler doet het gewoon goed. Ook in Systeem/hardware/apparaatbeheer vind ik geen problemen. (Zie Word bijlage)
Alle apparaten schijnen in apparaatbeheer goed te werken.
Heb al diverse Nero versies geinstalleerd en weer verwijderd. Ook heb ik in apparaatbeheer de dvd/cd apparaten/drivers verwijderd en PC weer opgestart.
Heb Windows XP Home en betreft NEC DVD RW ND-1300 A
Ik snap er niets meer van...

heb je al met een ander merk dvd geprobeerd en/of de laatste driver voor uw brander geinstalleerd .

Haal je brander eens van de kabel / opstarten /weer afsluiten
Brander er weer aan . Kijk eens wat er nu gebeurt!

Vraagje

Ik ben niet zo'n expert als jullie/jou maar wat bedoel je met haal de brander van de kabel? Kast openmaken en kabels lostrekken????

Re: Vraagje

Geplaatst door nibor62
Ik ben niet zo'n expert als jullie/jou maar wat bedoel je met haal de brander van de kabel? Kast openmaken en kabels lostrekken????
Ja alleen van de brander, en dan doen wat ik hierboven schreef!
PS: Als er nog garantie op de computer zit, dan mag je hem niet open maken dan vervalt dat.

Heb de brede platte kabel uit de DVD RW getrokken, PC opnieuw opgestart, afgesloten, aangesloten en helaas, werkt niet....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan