DVD-brander niet herkent als brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

happpert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jun 2012
Gisteren wilde ik een DVD'tje branden toen ik er achter kwam dat Windows Video Maker geen brander in mijn pc herkende. Het programma geeft aan:
'Kan geen dvd-brander vinden. Zorg ervoor dat een dvd-brander is aangesloten en geïnstalleerd, en probeer het vervolgens opnieuw.' De lijst waar je een dvd-brander kan selecteren is leeg als je deze open klapt.

De DVD-speler/brander staat wel aangegeven in Deze Computer. DVD's afspelen is geen probleem. Ook al brand ik niet vaak, 5 maanden terug kon ik gewoon nog DVD's branden. In de tussentijd heb ik geen hardware vervangen of het OS verandert. Ik heb Windows 7 64-bit en in Apparaatbeheer is mijn dvd-speler/brander HL-DT-ST DVD-ROM GDR8164B ATA Device.

Het volgende heeft tot nu toe niets opgeleverd:

- Ooit heb ik Nero 10 op mijn pc gehad, dus ik geprobeerd of dat programma wel een DVD-brander herkende, maar dat deed het niet. Nero Lite (als onderdeel van Kwik Media) herkende ook geen brander.

- Ik heb de DVD-speler/brander in Apparaatbeheer verwijdert en de pc opnieuw opgestart. De DVD-speler/brander werd opnieuw geïnstalleerd, maar niet als brander herkent door de programma's.

- Het verwijderen van Daemon Tools en Nero bracht ook geen brander in zicht.

- Ik heb geprobeerd de drivers van de DVD-speler/brander te updaten, maar Windows gaf aan dat ik al de laatste versie had. Met een tool van de website van mijn moederbord fabrikant - Gigabyte - is bepaald dat de drivers van mijn moederbord en DVD-speler/brander up to date zijn.

- Met regedit heb ik geprobeerd UpperFilters en LowerFilters te verwijderen in:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318,

maar UpperFilters en LowerFilters stonden daar beiden niet.

Ik weet het nu niet meer, hebben jullie nog suggesties? Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl

Je hebt dus ook naar de firmware gekeken !? Want je hebt het alleen over drivers.....
Hij heeft het ook nooit gedaan of werd hij voorheen wel herkend ?

Mag ik merk en type hebben van je.

T

Bedankt voor je reactie.

Nee, ik heb niet naar firmware gekeken. Voorheen heeft hij het altijd gewoon gedaan en werd dus gewoon herkend.Moet ook eerlijk bekennen weinig verstand te hebben van zulke zaken.

Deze pc is inmiddels redelijk oud en ik kan nergens meer vinden wat er nu precies in zit.
Als ik bij Deze Computer met de rechter muis knop op het DVD-station klik en vervolgens op Hardware dan zie ik 2 schijfstations staan (ik heb er fysiek echt 1):

HL-DT-ST DVD-ROM GDR8164B ATA Device (Dvd-/cd-rom-stations)
WDC WD64 00AACS-00G8B SCSI Disk Device (Schijfstations)

Die bovenste is volgens mij LG als ik even google. Is het niet vreemd dat het rom-station aangeeft?

Laatst bewerkt:
Heb er de afgelopen dagen nogmaals, naar gekeken maar nog steeds geen oplossing. Iemand suggesties?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan