dvd-brander op IDE-controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiel1974

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
Berichten
245
ik heb een IDE-controller gekocht om mijn nec nd2500a dvd-brander naast mijn dvd-rom en cd-brander te kunnen gebruiken. maar toen ik alles had aangesloten en opgestart sloeg de hele pc vast.daarna de IDE-controller alleen geinstalleerd maar nu zegt hij ieder keer bij het opstarten dat hij de bios niet kan lezen omdat de drivers niet zijn geinstallerd,wat wel het geval is en ook via apparaatbeheer krijg ik geen foutmelding.nu zag ik op de site van nec dat er dan een hdd aangesloten moet zijn maar zo snel ik de brander weer aansluit en opnieuw opstart loopt de computer vast bij het opstarten.wat doe ik fout ?
 
Welke Windows?

Wanneer krijg je die "BIOS" melding?

Heb je het BIOS van dat kaartje zelf al geconfigureerd? Via een toets(combinatie) kun je het BIOS van de kaart zelf ook in.
 
die melding krijg ik tijdens het opstarten.
maar ik denk nie tdat ik de bios van het kaartje in kan omdat hij dus zegt dat die drivers niet zijn geinstalleerd.
 
Probeer dit eens

Primere IDE Maxtor als master : philps dvd-rom slave : Secendare IDE NEC brander master :pionier slave en je IBM als master op je IDE_controller Als goed is heb je een driver cd bij je controler als windows daarom vraagt ze installeren

Wel je jumpers goed op de apparaten zetten
 
dit is wat ik ook als laatste mogelijkheid had bedacht.en waarempel het werkt bedankt !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan