DVD-brander plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tress

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Ik wil een nog aan te schaffen DVD-brander plaatsen. (Windows XP)
Als ik een DVD-brander aanschaf is dat dan meteen een DVD-afspeler?
In mijn PC zit al een DVD-afspeler.
Hoe herken ik de reeds aanwezige DVD-afspeler?
Dank bij voorbaat.
Vrgrt
Tress

Afspelen kan een apparaat altijd, branden is een optie al zul je nu denk ik niet snel een speler aantreffen die niet ook kan branden.

Wat je nu koopt is dus een speler/brander.

De reeds aanwezige speler herken je oa aan de schijfletter die hij nu al heeft...

Ik koop dus een speler/brander. Moet deze dan geplaatst worden op de plaats waar de huidige DVD-speler zit?

Wat de herkenning betreft, begrijp ik dat de letter "E" op de huidige inwendig aanwezige DVD-speler staat?

"E" is namelijk de benaming van mijn DVD-sleuf op de computerkast en de benaming op "mijn computer".

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt je speler vervangen door een brander/speler of hem erbij monteren. De nieuwe krijgt dan een eigen letter.

Hallo Tess,
De toewijzing van schijfletters gaat automatisch. Je kunt dit in Windows ook naar wens veranderen bij Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > in de lijst: Opslag > en Schijfbeheer. Klik rechts op een schijfletter om deze te wijzigen. Het bijplaatsen van schijfstations is verder geen probleem maar let op dat je ze juist aan de kabels aansluit als dat nog hele brede lintkabels zijn met vlak na het midden een tweede IDE aansluiting. De kleine zwarte jumper van de DVD drive op de juiste pennetjes zetten, zoals klein aangegeven op het apparaat. SL (slaaf) of MA (master). Masters alleen aan de uiteinden van de kabels aansluiten. Soms moet je de status van een drive opnieuw controleren wanneer je een kabel deelt. Voor wat betreft de plaats in de computer, soms kan je een metalen onderdeeltje, een bracket, moeten wegbreken en een plastic deksel moeten loshalen om plaats hiervoor te maken. Veel plezier met de nieuwe drive.

dvd-BRANDER PLAATSEN.

ALFRED 2 EN ANDEREN, DANK VOOR JULLIE HULP! eN, IK BESCHOUW MIJN VRAGEN ALS OPGELOST EN ZAL DIT AANGEVEN. VRGRT TRESS.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan