DVD Brander Samsung SH-S182D werkt niet meer..

• Onderwerp starter Onderwerp starter kjv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kjv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Hallo,
Ik heb voor een paar maand terug een nieuwe brander gekocht -Samsung SH-S182D- hij heeft het altijd prima gedaan.
Sinds vandaag doet hij het niet meer, hij ziet geen dvd's of cd's meer.
Als ik een film wil branden geeft hij aan dat ik een lege dvd moet plaatsen, terwijl ik deze wel geplaatst heb.
Ik heb al de nieuwste firm-ware geinstalleerd maar dat maakt geen verschil, nog steeds leest hij geen dvd of cd.
Als ik een dvd of cd plaats knippert het lampje van de dvd/cd speler wel even een paar keer kort achter elkaar, maar dat is dan ook alle activiteit dat deze speler onderneemt.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak hiervan is, en wat een oplossing zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Probeer het volgende eens:

Ga naar apparaatbeheer, daar naar de betreffende brander, klik er 1x met rechts op en kies voor installatie ongedaan maken en dit bevestigen.

Start daarna de machine opnieuw op, de drive wordt nu gedetecteerd door Windows als nieuwe hardware en automatisch opnieuw, en hopelijk goed, geinstalleerd

Probeer het volgende eens:

Ga naar apparaatbeheer, daar naar de betreffende brander, klik er 1x met rechts op en kies voor installatie ongedaan maken en dit bevestigen.

Start daarna de machine opnieuw op, de drive wordt nu gedetecteerd door Windows als nieuwe hardware en automatisch opnieuw, en hopelijk goed, geinstalleerd

Bedankt voor je reactie!
Maar ik heb dit inmiddels al een keer gedaan, maar hij 'leest' nog steeds geen dvd's of cd's. Als ik er een dvd in doe, dan zie je heel even het lampje knipperen maar dan staakt de dvd-speler alle activiteiten.
Misschien een andere oplossing?

Alvast bedankt!

Volg de aanwijzing van "mrmusic" maar in plaats van de PC te herstarten, schakel je hem helemaal uit, haal ook de netspanning er af. Wacht ongeveer 30 seconden en start de PC dan weer op. Werkt hij nu wel weer?

Volg de aanwijzing van "mrmusic" maar in plaats van de PC te herstarten, schakel je hem helemaal uit, haal ook de netspanning er af. Wacht ongeveer 30 seconden en start de PC dan weer op. Werkt hij nu wel weer?

Bedankt voor je reactie..
Ik heb dit nu ook geprobeerd, maar hij ziet nog steeds geen dvd's of cd's.
Als ik een dvd wil branden, blijft Nero in het scherm staan van "plaats lege dvd of cd in station".
Echt heel erg raar, tot voor 2 dagen werkte hij nog prima :confused:

Bedankt voor je reactie..
Ik heb dit nu ook geprobeerd, maar hij ziet nog steeds geen dvd's of cd's.
Als ik een dvd wil branden, blijft Nero in het scherm staan van "plaats lege dvd of cd in station".
Echt heel erg raar, tot voor 2 dagen werkte hij nog prima :confused:

Is er echt niemand die een oplossing heeft? Anders stuur ik hem maar op voor reparatie!

Ik heb precies hetzelfde probleem. Vooralsnog geen oplossing gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan