Dvd-brander schrijft geen DVD+R, wel DVD+RW

Status
Niet open voor verdere reacties.

muziekboot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Ik heb een laptop (SONY VAIO PCG-K115S) met daarin een DVD-brander (MAT****A_UJ-820D). Voor het branden gebruik ik Roxio Creator Classic en/of Roxio Disc Copier.

Het probleem is dat ik wel DVD+RW kan beschrijven en geen DVD+R. Terwijl het in het verleden wel gelukt is, want ik heb een aantal door mij beschreven DVD+R in de kast liggen. Symptomen: de bron wordt wel gelezen, maar zodra er geschreven moet gaan worden valt alles stil. Of tijdens het schrijven wordt de DVD uitgespuwd.

Ligt dit aan de brander of aan (een instelling in) de software? Of misschien aan de schijfjes? Moet ik een DVD+R soms eerst formatteren? Ik heb het laatst nog geprobeerd met Philips DVD+R 1-4x, maar ook andere merken gaven problemen.

Ik wil het graag opgelost hebben, want DVD+R is wel een stukkie goedkoper dan DVD+RW....

Overigens: CD's is geen probleem; hij schrijft zowel CD-R als CD-RW.

Had dat probleem ook eens omdat ik een ander merk schijfjes wou gaan gebruiken.
Kon geen DVD+ R mee branden gebruikte mijn oude merk schijfjes weer en het werkte

Wat is overigens de komplete merknaam?

Grappig dat-ie een deel van de naam censureert... De ontbrekende letters zijn S, H, I en T.

Overigens heb ik de vraag ook elders gesteld en het lijkt er toch een beetje op dat het merk van de schijfjes verschil maakt. Alleen: als je wat wilt proberen, moet je gelijk een doosje van 10 stuks kopen. Dat wordt een beetje een dure zaak.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan