DVD brander/speler werkt niet meer!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffreyy

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Mensen,,

Ik heb een optiarc DVD-RW 7560AA brander/speler weet ik het in mijn acer aspire 7520 met windows vista 64xbit zitten.

Nou had ik laatst magiciso gedownload en per ongeluk ook de virtual driver.

Nou heb ik die verwijderd en is mijn brander/lezer ook verdwenen!
Ik krijg hem niet terug in verkenner of apparaat beheer.

Heb gister avond herstel gedaan naar 2 weken geleden nu heb ik alleen een cd-rom ( dus tenminste iets!!)

Ik heb ook al bij regedit met die upper en lower filters geprobeerd maar die HEB IK NIET!!?

Ook al in de bios gekeken en cd/dvd station op plaats 1 gezet zodat hij die eerst laad inplaats van de HD maar werkt ook niet tevergeefs..

Wou windows 7 ultimate installeren want van vista word ik helemaal gek maarja nou kom ik natuurlijk niet ver.

Ik heb heel het internet afgezocht maar kan gewoon niks vinden.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij dit klein maar mischien groot probleem.

Ik smeek jullie onderhand word hier knetter gek van!!

Groetjes Jeffreyy

Nee helaas.. moest de laptop opnieuw opstarte, gedaan maar gebeurde verder niks...

Hoop echt dat iemand mij kan helpen.
In ieder geval bedankt!

Mocht die fix niet werken, maak dan de kast eens open (uiteraard nadat je de machine uit hebt gezet) en verwijder de Sata stekker uit de drive. Start op en laat de machine 1x helemaal doorstarten. Zet 'm daarna weer uit en steek de Sata stekker weer in de drive. Start Windows opnieuw en nu zou Windows de drive opnieuw moeten detecteren.
Is het geen Sata drive, maar een IDE, trek dan de IDE kabel uit de drive.

[edit] laptop, oeps, dat wordt lastiger-> even de stekker eruit halen.

Opstarten met F8 en dan in de F8 modus de optie:
Windows starten met de laatst bekende en goed werkende...................
al geprobeerd? [end edit]

Laatst bewerkt:
Bekijk je laptop even goed, in de meeste gevallen door één schroef los te draaien en een paperclip op het laatje open te maken is de speler er zo uit.

Bij sommige laptops staat zoiets in de handleiding beschreven, zoek deze eens op de website van het merk op voor je model.

Succes!

Bekijk je laptop even goed, in de meeste gevallen door één schroef los te draaien en een paperclip op het laatje open te maken is de speler er zo uit.

Bij sommige laptops staat zoiets in de handleiding beschreven, zoek deze eens op de website van het merk op voor je model.

Succes!

ja haal dan wel even de accu er van af, om eventuele schade te voorkomen.

en met de peperclip kun je aan de zijkant in een klein gaatje drukken waardoor hij opent gaat,
als het schroefje los is dan trek je er voorzichtig met kleine rukjes aan en komt hij los.

zoek het model op en kijk als hij leverbaar is.

als je denkt dat het een software probleem is dan moet je bij apparaat beheer even CD/DVD drive verwijderen en dan druk je op F5 ( voor venieuwen )
doe dan de windows cd/dvd er in om hem te laten zoeken voor een goeie driver.

mvg
Rutger

Luitjes,,

Heb gister avond de laptop terug gezet naar fabrieksinstellingen.. maar zonder resultaat.
CD/DVD word nog steeds niet gezien maar!

Toen ik heb begeve moment opnieuw opstarte was de laptop hardware aan het zoeken en toen stond mijn dvd (Optiarc DVD-R 7560 nog wa) er wel bij.. hij was in mappen aan het zoeken naar stuur gegevens maar zonder resultaat. Dus hij ziet hem bij verkenner en apparaat beheer niet. En ik heb opnieuw gekeken in regedit maar ik heb alleen upper filter geen lower filters.

Uiteindelijk ben ik dus nog niet verder...

Groetjes

Laatst bewerkt:
Ik zal nog maar even verrmelden want dat was ik vergeten.

Ik heb magiciso gedownload en magic disc virtual driver.
Die gingen er al met moeite vanaf en eenmaal eraf had ik dus de brander/speler niet meer.

Hopelijk wat meer informatie.

Groetjes

Jeffreyy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan