DVD brander staat uit geschakeld in windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkQ

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Pc met windows 7 Ultimate met alle updates , toeters en bellen..
Maar ik kan geen dvd branden .
Ik heb mijn brand programma "Sonic RecordNow! deluxe" geinstalleerd en dat wil niet starten en ik krijg deze foutmelding:

All your drives are set to disabled. In order to start Sonic RecordNow! you must either physically remove your drive(s) or at least enable one drive

En daar is de kous mee af, ik kom steeds op een dwaalspoor als ik het in google probeer te vinden . maar het blijkt toch een bekend probleem te zijn want mijn zoon heeft het zelfde.
Ik vind Sonic RecordNow! een fijn eenvoudig programma om te gebruiken en het is windows7 compatible

Weet iemand een oplossing voor dit probleem ?

Ga naar apparaatbeheer en open de CD-/DVD-rom-stations. Klik met rechts op je DVD brander en kies uitschakelen. Herstart je PC en doe hetzelfde maar dan uiteraard Inschakelen. Probeer dan Sonic RecordNow nog eens.

Werkt het nog niet, doe dan hetzelfde maar kies in plaats van Uitschakelen voor Installatie ongedaan maken en herstart je PC. De drive wordt dan opnieuw geïnstalleerd en zou dan moeten werken.

Gebruik deze deze FixIt (Oplossing 2)
:thumb:

Ga naar apparaatbeheer en open de CD-/DVD-rom-stations. Klik met rechts op je DVD brander en kies uitschakelen. Herstart je PC en doe hetzelfde maar dan uiteraard Inschakelen. Probeer dan Sonic RecordNow nog eens.

Werkt het nog niet, doe dan hetzelfde maar kies in plaats van Uitschakelen voor Installatie ongedaan maken en herstart je PC. De drive wordt dan opnieuw geïnstalleerd en zou dan moeten werken.

Heb het geprobeerd maar geen verandering

Dan probeer je uiteraard wat Dorado zei.

Gebruik deze deze FixIt (Oplossing 2)
:thumb:
Die heb ik al gelezen maar ik heb er niks aan want de drive wordt door Windows WEL herkend
Ik kan hem ook gebruiken om installatie cd's en dvd's te openen.
Windows geeft ook geen foutmelding, apparaat beheer zegt ook dat alles correct werkt ..
Ik heb er ook een USB DVD RW station in geprobeerd, en daar krijg ik het zelfde mee All your drives are set to disabled.
Ik kan niets branden ..

Misschien dat de oorzaak echt in je brandprogramma zit. Probeer dan eens een andere. Ik gebruik deze voor CD's, DVD's, ISO's en noem maar op. Voor zowel Windows XP en Windows 7 als Windows 8: http://cdburnerxp.se/

Lezen is een kunst
Er staat ook bij Uw <apparaatnaam> is momenteel uitgeschakeld in Windows

Misschien dat de oorzaak echt in je brandprogramma zit. Probeer dan eens een andere. Ik gebruik deze voor CD's, DVD's, ISO's en noem maar op. Voor zowel Windows XP en Windows 7 als Windows 8: http://cdburnerxp.se/
Hm het ligt dan blijkbaar wel aan Sonic recordnow , dat programmaatje van jouw link werkt wel prima , Ik heb het ook direct bewaard
Echter het heeft jammer genoeg niet de bedienings-eenvoud van Sonic..
Maar uit veel opmerkingen maak ik wel op dat Sonic , hoewel het overal wel voor windows 7 te downloaden staat, toch niet met windows 7 compatible is
Of het zou misschien kunnen komen door dat ik windows7 64 bit draai ?

Dat denk ik niet want dan zou hij het helemaal niet doen.

Lezen is een kunst
Er staat ook bij Uw <apparaatnaam> is momenteel uitgeschakeld in Windows

EXCUSE ME ??? lezen is een kunst ??

Min titel is: "DVD brander staat uit geschakeld in windows 7"
Dit is toch waar "All your drives are set to disabled" op neer komt .. en windows 7 is om duidelijk te maken om welk systeem het gaat ..

Misschien maakt het eigenlijke het lezen van de vraag ook veel duidelijk

Dat is de foutmelding van Sonic, NIET van Windows ..
En het staat ook duidelijk zo beschreven in mijn vraag..
En dat fixit artikel zegt NIETS over mijn specifieke probleem

Laatst bewerkt:
Dat denk ik niet want dan zou hij het helemaal niet doen.
CDBurnerXP werkt in elk geval wel en daar kan ik ook mee uit de voeten.. dus daar ben ik wel blij mee ..
Het is een vreemd ding want het forum van Roxio (waar soninc nu van is) staat er ook vol mee, echter zonder oplossing.
Ik denk dat ik CDBurnerXP blijf gebruiken op windows 7 want dat werkt dus prima en ik wen er wel aan
Goede tip dus
Sonic blijf ik dan op mijn XP machines gebruiken..

Ik heb er ook eens naar gekeken en er zijn inderdaad veel problemen met het herkennen door dat programma van de DVD brander in Windows 7. CDBurnerXP is misschien niet echt gebruikersvriendelijk, maar ik gebruik het al sinds de eerste uitgave van Windows XP. Ik zit inmiddels op Windows 8 en het programma werkt nog steeds goed. Dat is ook wat waard :)

Ik heb er ook eens naar gekeken en er zijn inderdaad veel problemen met het herkennen door dat programma van de DVD brander in Windows 7. CDBurnerXP is misschien niet echt gebruikersvriendelijk, maar ik gebruik het al sinds de eerste uitgave van Windows XP. Ik zit inmiddels op Windows 8 en het programma werkt nog steeds goed. Dat is ook wat waard :)

Daarom zeg ik ook . het went wel en als het goed werkt waarom zal je dan wat anders zoeken, ik zal het programmaatje ook aan mijn zoon geven want hij zit met het zelfde
Wat mij betreft is het zo wel opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan