DVD-brander verdwenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Exi55
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Exi55

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2009
Hallo,

Het schijnt veel voor te komen, toch kan ik geen antwoord vinden wat je moet doen om de brander onder windows 7 terug te vinden..

Ik heb net Deamon tools geinstalleerd en hier een image mee gemount. Helaas op een of andere manier verkeerd want mijn D:/ schijf werd toen als image gezien. Hierna dus de image 'uitgeworpen' en toen was mijn DVD-brander opeens weg.
Na het verwijderen van deamon tools heb ik opnieuw opgestart. Dit duurde erg lang doordat mijn pc de brander met opstarten ook niet kan vinden (ook in de bios is hij verdwenen).

In apparaatbeheer kan ik geen dvd drive meer vinden en ook systeemherstel heeft niets veranderd. Nu ben ik al een paar uurtjes antwoorden aan het zoeken maar helaas gaat alles over xp / vista en kan ik hier niet veel mee.

Kan iemand mij helpen mijn dvd brander terug te vinden?

Alvast bedankt!

Ik heb al een herstelpunt gebruikt. Helaas heeft dit niets veranderd.

Wordt de drive nog wel in de BIOS weergegeven ?

Soortgelijk probleem:
http://forum.daemon-tools.cc/f19/windows-cant-see-my-cd-dvd-driver-25692/

Wellicht als laatste redmiddel, wellicht om dit dus nog even te bewaren voor later.
Via het Daemon Tools forum kwam ik deze nog tegen:
http://support.microsoft.com/kb/314060/en-us

Het meest recente is voor Vista, maar aangezien 7 voortborduurt op Vista is het wellicht het proberen waard. Maak voordat je wijzigingen gaat doen aan het register wel eerst een backup.
De Fix it oplossing doet het automatisch, maar een backup blijft verstandig.

De drive wordt niet in de BIOS weergegeven. In die eerste post wordt beweerd dat het een hardware issue is, maar ik weet redelijk zeker dat dit niet het geval is.
De tweede oplossing werkt ook niet, de fixer werkt niet onder windows 7 en als ik het manual wil doen krijg ik een programma die automatisch fouten opspoort, schijnbaar is mijn router niet goed, leuk om te weten maar dat heeft niets met mijn probleem te maken :)

Ik zal morgen eens kijken of een andere dvd drive wel werk, en of deze drive in een andere computer werkt.

Als er in de tussentijd nog suggesties zijn hoor ik dat graag!

:( We zoeken verder. :thumb:
Deze problemen zijn al veel langer met DT aan de gang, iedere keer is het weer raak. Dus wellicht is CloneDrive een goed alternatief voor in de toekomst.

Zoals vaker ben ik gewoon te moeilijk gaan denken. Aangezien de writer 'softwarematig' is verdwenen heb ik dus uren geprobeerd deze weer terug te vinden op dezelfde manier.

De oplossing was eigenlijk heel simpel: Computer openhalen, sata connector van writer losgekoppeld, computer opgestart en weer uitgezet (geen idee of dit nuttig was) en sata connector op een andere poort aangesloten.

Voila D:/ schijf is weer terug.

Bedankt voor de hulp!

:thumb:
Wel apart, aangezien je zou verwachten dat de drive dan toch in de BIOS te zien moest zijn. 'Verdwijnt' de drive trouwens weer als je hem op de oude aansluiting zet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan