Ik heb een dvd brander aangeschaft. Deze moet volgens de handleiding op de 2e ide als master en de cd rom op de 2e ide als slave. Hd staat als master op de 1e ide. Als ik de brander zo aansluit lukt het niet om in Nero te branden. Het lijkt wel of hij de brander niet herkent. De pc zelf herkent de brander wel als ik kijk in apparaatbeheer. Ik heb inmiddels ook begrepen dat on the fly branden met deze instellingen niet mogelijk is. Feurio geeft een waarschuwing dat er twee cd roms op dezelfde ide zitten en blijkt ook geen brander te herkennen.
Weet iemand hoe dit kan? Moet ik ondanks de handleiding de cdrom als slave op de 1e ide poort aansluiten? Wordt de hd met deze laatste aansluiting niet een stuk langzamer?
Een aanvullende vraag: na aansluiting van de brander is de cd rom plotseling terechtgekomen op E: en de brander op D:. Dat was eerst andersom.
Hoe kan ik dat weer terugzetten?
Weet iemand hoe dit kan? Moet ik ondanks de handleiding de cdrom als slave op de 1e ide poort aansluiten? Wordt de hd met deze laatste aansluiting niet een stuk langzamer?
Een aanvullende vraag: na aansluiting van de brander is de cd rom plotseling terechtgekomen op E: en de brander op D:. Dat was eerst andersom.
Hoe kan ik dat weer terugzetten?