DVD brander werkt niet onder Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

bikkel555

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn brander.
Laatst heb ik Vista 32 bit geinstalleerd. dit ging al niet echt makkelijk want in het begin kwam hij niet verder dan het laadbalkje van vista. Toen kwam ik erachter dat ik mijn DVD brander moest loskoppelen en verder ging met installeren.
Maar het grootste probleem is nu dat ik mijn brander niet kan aansluiten want dan loopt hij weer vast op het laatbalkje (groen balkje) van vista.
het gaat om een LG GSA 4167B DVD brander (IDE) en een MSI K9N sli platinum moederbord.
Ik heb ook al geprobeerd andere CD/DVD spelers/branders erin te doen allemaal hetzelfde probleem.
In de bios ziet hij hem overigens wel.
Verder wil ik liever niet mijn bios flashen (slechte ervaringen mee)
Ik heb op veel fora gekeken maar niemand met hetzelfde probleem.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Thomas

ps. verdere specs van mijn systeem
Maxtor SATA 320 GB
7900GS videokaart
4200+ AMD

zou haast zegen dat dit een master slave probleem is .
probeer het eens anders en zet de jumper ook zo

nee, heb alles geprobeerd...
zelfs al op CS werkt allemaal niet.
en ik heb maar 1 brander. dus moet gewoon op master staan.
en anders was hij niet zichtbaar in de bios

Laatst heb ik Vista 32 bit geinstalleerd. dit ging al niet echt makkelijk want in het begin kwam hij niet verder dan het laadbalkje van vista. Toen kwam ik erachter dat ik mijn DVD brander moest loskoppelen en verder ging met installeren.
Wat ging er fout bij de installatie? Je hebt maar één brander, bedoel je maar een CD/DVD-Rom? Heb je Vista dan niet van een CD-Rom geinstalleerd?

Ik heb inderdaad maar één CD/DVD brander.
en het is een windows vista update DVD (legaal). Ik heb ook een illegale, precies hetzelfde probleem.
maar wat er mis ging bij de installatie.:
Ik heb eerst windows XP media center geinstalleerd. hier deed mijn CD/DVD brander het nog prima.
vervolgens de Vista update DVD erin gedaan.
die begint dan te installeren.
ergens halverwege die installatie gaat hij restarten. (dat is normaal)
maar als hij dan aankomt bij het laadbalkje van windows vista doet hij niets hij gaat alleen maar door met laden. (ik heb hem 1x 1,5 dagen aan laten staan).
Ik kwam er met puur toeval achter dat als ik mijn CD/DVD brander loskoppelde, hij gewoon verder ging.
Dus vista doet het gewoon prima alleen een CD/DVD brander (heb er echt een stuk of 4 geprobeerd) doet het niet.

Thomas

Na die herstart had Vista dus alle installatiebestanden vanaf de CD gekopieerd? Het uit de lade halen van de CD is niet voldoende? Het lijkt er op dat de driver voor de CD-Rom in Vista niet compatible is met jouw CD/DVD-brander. Had je de Windows Vista Advisor test gedaan op je systeem?

Nee, de DVD (het is een DVD-rom installatie van windows vista) er alleen uithalen is niet voldoende.
Ik had op een ander forum gelezen of een soortgelijk probleem maar dat was gewoon opgelost door de DVD-rom eruit te halen. maar dat is bij mij niet het geval.
En ik heb windows vista advisor gedaan en daar was maar 1 dingetje en dat betrof de driver van mijn geluidskaart. maar dat werkt nu gewoon.
maar er stonden verder geen problemen met mijn CD/DVD-brander

alvast bedankt voor je reactie;)

Kijk het typenummer even na, bij LG is de GSA 4167B DVD brander niet te vinden.

Laatst bewerkt:
Klopt, had zelf ook veel moeite met het vinden van het type. er is ook verder weinig over te vinden. maar het gaat om dit model:
http://img2.zol.com.cn/product/4_450x337/612/ceZ3GnDrjKYPw.jpg
Maar ik heb meerdere CD/DVD-Spelers/branders geprobeerd.
dus ik ga er meer vanuit dat het een complicatie is tussen de IDE poort van mijn moederbord, vista en externe opslag.

Thomas

p.s Ik zal nog even kunnen proberen om een harde schijf aan te sluiten op de IDE.

UPDATE: Ik heb een IDE harde schijf aangesloten (ook als slave en ook allebei de aansluitingen). Ook deze harde schijf ziet hij net als de brander gewoon in de bios. Maar ik ben achter dat het dus niet alleen maar aan mijn brander ligt maar gewoon mijn hele IDE niet werkt onder vista. En volgens mij heb ik alle nieuwste drivers van mijn moederbord geinstalleerd. behalve de nieuwste versie van mijn bios.

Ik hoop dat iemand nog een idee heeft

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Dat herstarten is toch gewoon als de installatie van Vista is afgesloten en de PC dan reboot om voor de eerste keer Vista te openen? Als XP MCE de CD-Rom herkende, heb je dan tijdens de installatie misschien iets verkeerds ingebracht bij hardware oid? Maar, kijk eens met Everest wat er precies voor moederbord in zit. Dan kun je bij de fabrikant misschien Vista drivers downloaden.

ja het is inderdaad die restart. maar volgens mij heb ik helemaal niets fout gedaan want de IDE poort werkte gewoon prima onder XP MCE 2005. nooit problemen mee gehad.
En ik heb even bij everest gekeken en het gaat om een M2N PLATINUM A7250NMS V1.10. en ik heb op de MSI site gekeken en ik heb alle drivers geinstalleerd. bovendien staat er bij alle drivers ook vista bij.
Wat wel opvallend is dat er in everest sommige gegevens niet worden weergegeven. (sensors, SPD, chipset).
Wel ziet hij dat er 1 IDE port aanwezig is op het moederbord.

Ik hoop dat iemand nog ideeen heeft.

Thomas

Dit heb ik onderhand gedaan. maar ook geeft hij hier weer aan dat er 1 IDE poort in zit.
Wel geeft hij hier de sensors etc aan.
Moet ik toevallig nog ergens anders kijken?

Thomas

beter laat dan nooit, zal maar ff zeggen dat dit probleem ondertussen al lang is op gelost.
Ik heb een firmware update gedaan en toen werkte alles gewoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan