DVD-brander werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

s_goudsblom

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Ik een LG DVD brander gekocht (GSA-H55l). Ik heb deze geplaatst in de computer (OS = VISTA ULTIMATE) aan de 2e IDE kabel hier zijn verder geen apparaten op aangesloten, op de andere IDE kabel is de HD aangesloten. Ik heb de jumper op de master positie ingesteld.

In de verkenner is de brander wel gewoon te zien, maar daar houdt het op, als ik de cd-rom met de brander software erin stop dan kan hij deze niet lezen. ALs ik via een andere weg brandersoftware installeer herkent deze software de brander niet.

De IDE controlers staan ingesteld op UDMA mode 5 en 4, dus ook dat moet goed zijn volgens mij.

Als ik de de nieuwste firmware probeer te instaleren kan ook het installatie programma de brander niet vinden

Wij heeft er enig idee wat er aan de hand is? Alvast bedankt voor de hulp!

:confused:

Hallo,

Wat je als eerste eens zou kunnen proberen :
Bij aparatbeheer je installatie van je dvd brander ongedaan maken.
Opnieuw opstarten en kijken of hij hem dan herkent.
Verder zou het kunnen zijn dat je data kabel defect is (of de controller op het moederbord is kapot). Je kunt proberen om je brander op de andere datakabel aan te sluiten. (dan wel als slave).
Ik neem aan dat de brander wel gewoon open en dicht gaat? Anders is het een stroom probleempje.

Met wat voor software ben je bezig? Nero? Daar heb je ook een tooltje ingebouwd die de brander zou moeten erkennen.

Succes:thumb:

Ik heb eerst de installatie ongedaan gemaakt in apparaat beheer en gereboot; geen resultaat :(
Vervolgens heb ik de brander aangesloten op de ander ide kabel (van de HD), het resultaat hiervan is dat de cd-roms wel gelezen kunnen worden. Maar de brander wordt nog steeds niet herkend door de brander-software en ook niet door het installatie programma van de firmware update.

Ik maak gebruik van NERO

Met Nero infotool wordt de brander nu wel herkent maar in de ander tools zoals Nero cd-dvd speed en nero DMA manager wordt de brander niet herkent

Ik heb nu ook andere brandersoftware geinstalleerd, ook deze herkent de brander niet;
zit nu met de volgende situatie;
Brander wordt herkend in VISTA, verschijnt ook in de verkenner en in de hardware configuratie.
Nero Info tool deteecteert de brander, de overige progs van Nero niet
De gratis software infrarecorder herkent de brander ook niet

Wie kan mij helpen?!:(

Ben er nu achter, ik benader de pc waarop de brander is geinstalleerd via RDP. Als ik gewoon via het scherm en het toetsenbord de pc benader werkt alles wel.
Dus de volgende vraag, hoe zorg ik ervoor dat een en ander ook via RDP werkt?

O ja de pc die overgenomen wordt draait op Vista en de laptop waarop ik werk draait op XP.

Wie kan mij helpen?

Groet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan