DvD-Brander...

Status
Niet open voor verdere reacties.

dahmastr

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Berichten
12
Hallo,

mijn pc was sinds kort gerefresht...
en nu wil ik een spel branden maar lukt het... tenminste niet me alchohol 120% en het is toch echt een brander maar alchohol geeft dat niet aan...

help>?
 
zijn die drivers geïnstalleerd van die brander???
 
Anders de nieuwste versie installeren van Alcohol.
 
stuurprogramma's en drivers zijn hetzelfde (zover ik weet).

Wat alcohol betreft. Geeft het programma aan dat je geen brander hebt, of dat je geen dvdspeler/brander hebt (helemaal niets dus) ?
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook de laatste versie van Alcohol ?
Want een programma update heeft mij een keer geholpen bij een ander programma.
 
Alcohol heeft voor die (refresh) tijd dus wel gewerkt, erg vreemd dat je brander nu niet gezien wordt.
Pakt een ander programma waarmee je kan branden (CloneCD/DVD, Nero) de brander wel ?
Als die andere programma's je brander wel zien ligt het aan Alcohol. Zo niet dan zit het toch ergens in je brander.
Wellicht kun je bijvoorbeeld NeroInfotool of Everest zien of de brand functies herkend worden.
Allemaal om eens te zien of het aan Alcohol of de brander ligt.
 
nog niet geprobeerd met ander progje... ff proberen dan

clonedvd zegt : Deze lokatie bevat geen ondersteunende bestanden. Probeer een andere lokatie!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer anders Nero Infotool eens, die kan (als het goed is) detecteren wat de drive kan.
Dan zouden er dus ook vinkjes moeten staan bij schrijfopties.
 
bij nero geeft hij de brander wel aan alleen accepteert de dvd-r niet...
 
Kijk Nero geeft de brander wel aan, dus daar zit het dan goed.
Dat de disc niet 'gepakt' wordt kan liggen aan:
1. dat het formaat niet ondersteund wordt (DVD+R of DVD-R, zit verschil in) Of het formaat ondersteund wordt is te zien via Nero Infotool

2. Via een firmware update kunnen nieuwe discs wel herkend worden. Zelf heb ik dit ook moeten doen bij mijn NEC 3520. Gemakkelijk, maar je verliest meestal wel je garantie.

Zelf heb ik het idee dat het niet aan de brander ligt maar aan iets anders, vermoedelijk de schijfjes die je gebruikt.
Heb je die al vaker gebruikt ? (merk/type)
Het kan ook voorkomen dat het het zelfde merk is dat je altijd hebt gebruikt, maar dat het toch andere schijfjes zijn. Dit kun je controleren aan de hand van de mediacode, deze kun je uitlezen door de schijf in je brander speler te stoppen. En dan de codes te vergelijken met DVD Identifier (download hier: http://dvd.identifier.cdfreaks.com/downloads/dvd_identifier_501.zip)

Zoals je al ziet kan het aan veel dingen liggen, maar het is de moeite waard om het uit te zoeken. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan