Dvd brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

aadhag

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Mijn DVD brander brandt sinds kort niet meer, het is een interne in een laptop.
Lezen doet hij prima, ook het brandproces via bijv Nero gaat zonder problemen, alleen staat er na afloop van het proces niets op de DVD

Nu is kort geleden wel mijn laptop gecrasht waarna ik windows opnieuw heb geinstalleerd. Hierna is volgens mij dit probleem ontstaan, voor de crash brandde de speler in ieder geval goed.

Weet iemand wellicht wat dit kan zijn? Instelling register niet goed of ...?

Alvast bedankt

Ga eens naar je configuratiescherm->systeembeheer->services en zoek daar naar "COM-service voor IMAPI cd-branders", dubbelklik daarop en kies dan bij 'opstarttype' voor 'uitgeschakeld' Herstart hierna de pc en kijk of het dan wel werkt.
Je kan dan de interne brandfunctie van XP niet meer gebruiken, maar je gebruikt Nero dus dat is ook niet nodig.

Bedankt voor de suggestie, ik heb dit reeds meerdere malen geprobeerd maar werkt helaas niet.
Heb trouwens ook nog geprobeerd mp3 op een CD te branden via media player maar ook hier wordt er niets weggeschreven.

Heb je de laptop opnieuw geïnstalleerd met herstel cd van de fabrikant of met een 'losse' XP cd??

nee, met de meegeleverde CD van de fabrikant, DELL in dit geval!

Hmmzz, dan ga ik ervan uit dat de juiste chipset drivers en dergelijke geïnstalleerd zijn. Je hebt geen vraag/uitroeptekens in je apparaatbeheer staan?

Misschien een hele domme, maar je hebt in Nero toch wel 'branden' aan staan en niet alleen 'simulatie'??

domme vragen bestaan niet toch?
toch gekeken en staat gewoon op branden! overigens heb ik Nero wel opnieuw geinstalleerd en nu doet tie het gewoon, wellicht dat op de vorige versie dit niet aangevinkt stond. fout zat dan toch in de software dus.....

in ieder geval bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan