Dvd brandproces mislukt elke keer aan einde van dvd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heatseeker

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Al mijn cd`s branden geweldig, maar elke dvd mislukt, vooral aan het einde van de schijf... ook als ik een gewone copy moet maken, wat is er aan de hand?

heatseeker

heb je een dvd brander dank het wel anders geeft hij eerder een probleem.

heb je een +/- brander brandt je dan wel goed - op -??

andere dvd's proberen.

welk brand proggie

Brandsoftware die ik gebruik is Nero, heb de Pioneer 106 brander...

heatseeker

Hetzelfde probleen

Ik ben zelf ook bezig om een Pioneer DVR-106D weer aan de praat te krijgen. Ik heb hetzelfde probleem. Aan het eind van het brandproces een foutmelding of de complete computer blijft hangen. Dan zit er niets anders op dan een harde reset. (hoofdschakelaar op de achterkant).
Ik ben al aan het zoeken geweest op de site van Pioneer, maar ben daar ook niets wijzer geworden.
Het programma DVD-Identifier geeft mij een melding dat de brander aanwezig is en geeft zelfs de firmwareversie erbij (1.05) Maar het Pioneer programma (chkrw.exe) kan de drive niet vinden.

De problemen kwamen ineens. Ik ben niet over gegaan op andere disks.

Please please. helpmij......

Richard.......

Veel voorkomend probleem onder windows xp, ik weet niet welke windows versie je gebruikt.
Probeer eens wat met de DMA / PIO stand uit van de dvd-brander.
Staat hij op DMA zet hem op PIO en doe een test met de brander.

groetjes speedtouch

nog niet

Ben mezelf helemaal gek aan het zoeken naar DMA-instellingen, maar kan niets vinden om dat in te stellen. Ik heb naar mijn idee al van alles geprobeerd.

Heb je nog meer opties, of kan ik beter naar de leverancier gaan voor een reparatie?

Ik wordt zo langzamerhand een beetje moedeloos.

Groetjes Richard.......:(

sorry

Vergeet ik nog te vermelden dat in Windows XP Home versie 2002 heb. Standaard geinstalleerd op een Medion Computer van de Aldi.

Groetjes Richard.....:o

Ben mezelf helemaal gek aan het zoeken naar DMA-instellingen

Gewoon ff vragen :)

Ga naar deze computer > rechter klik > beheren > apparaatbeheer > in het rechter venster klik op + van IDE ATA/ATAPI controllers.
Primair IDE kanaal
Secundair IDE kanaal
Dubbel klik op Primair IDE kanaal: apparaat 0 is je HDD op master,
apparaat 1 is een dvd/cd rom slave op die kabel.
Dubbel klik op Secundair IDE kanaal:apparaat 0 is evt een dvd/cd brander als master, apparaat 1 idem.als slave.

groetjes speedtouch

nog niet

OK, Heb een beetje zitten spelen met DMA / PIO instellingen, maar nog steeds hetzelfde probleem. Pioneer-programma kan nog steeds geen drive vinden en DVD-Identifier wel.

Zijn er nog neer opties?

Groetjes Richard

Download Windows ASPI Drivers 4.71
Dit is een totaal pakket in een zip bestand.
Open de zip file met winrar, hier staat een aspi.exe en een aspichek.exe
Met de aspichek kan je de aspi drivers controleren, als blijkt dat deze niet in orde is installeer dan de aspi.exe
Ik hoor de uitslag nog wel.

groetjes speedtouch

Bedankt, ik heb zelf het probleem van mij er ook mee opgelost.

opgelost

Het blijkt dat er een pach was voor Nero 6 in combinatie met XP-SP2. Dat vloekte een beetje met elkaar. Na een update van Nero was het probleem ook verholpen. Het han raar lopen. Toch bedankt voor de moeite.

Richard...........:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan