DVD/CD brander kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wheijkoop

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
Mensen,

Ik heb een Aldi computer van een half jaar oud en sinds vorige week heb ik problemen met het branden van cd's/dvd's. Als ik wil graag branden loopt de leesbuffer naar rond de 50% en gaat dan binnen tien seconden terug naar nul, vervolgens klimt de buffer weer naar 50% en weer terug. Dit proces herhaalt zich gedurende het hele brandproces. Gebrande cd's werken wel gewoon alleen duurt het heel lang voordat de cd-speler begint met branden. Heb de afgelopen weken geen nieuwe software oid geinstalleerd. Zou dit een softwarematig verhaal zijn of is het de brander zelf?

Heb je niet iets te veel van het goede op de achtergrond draaien.
Schakel eens zoveel mogelijk uit.
Zorg ook voor voldoende schijfruimte, die heeft de brandsoftware nodig om de files afdoende te kunnen bufferen.

Nee, het probleem doet zich precies hetzelfde voor als er niets op de achtergrond draait (3,2 ghz, 1gb intern geheugen). Ik heb op de harde schijf waarvandaan ik brand 40 gb vrije ruimte, dus dat kan het ook niet zijn.

Ik denk dat je gewoon het beste terug kan gaan naar aldi voor en nieuwe, want dit klopt gewoon niet. Ik neem aan dat je nog garatie hebt?

Ja, er zit nog 2 jaar garantie op. Maar ga denk ik eerst het systeem nog een keer resetten naar de oude status (herstelcd) om te kijken of hij het probleem dan nog steeds geeft. Zit er niet op te wachten om mijn computer een aantal weken kwijt te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan