DVD / CD Covers progje

Status
Niet open voor verdere reacties.

nazoax

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Ik ben op zoek naar een progje, gemakkelijk in gebruik, om covers voor CDs en DVDs te maken. Maar wel een zodanig programma waar:

1) ik de optie heb om een plaatje dat ik als cover wil gebruiken (en dat niet de juiste verhoudingen van een cover heeft) te laten centreren, zodat het plaatje in juiste verhouding blijft. (Bijv. bij de front cover van een CD)
(dus dat er naar alle waarschijnlijk balken aan de randen link/rechts of boven/onder zijn waar geen 'plaatje' bevindt)

2) de mogelijkheid om, bijv. bij een DVD cover, de voorkant, de zijkant en achterkant appart van elkaar te coveren, waarna het programma uiteindelijk de delen bij elkaar voegt en je het als één cover/plaatje kan uitprinten. (Niet zo iets ingewikkelds als Nero cover Designer)

Zelf ben ik nog niet een zodanig progje tegengekomen. Heeft er iemand ervaring met een progje met optie 1), 2) of allebij?

Zelf gebruik ik Multicoverprint om m'n covers te printen. Helaas kun je niks apart instellen of covers wijzigen met dit programma. Je zoekt gewoon een cover op het net op, het programma zorgt dat ie in de juiste maten uitgeprint wordt. Jij kunt ze dan makkelijk uitsnijden.
Het programma print:
cd, dvd en vhs covers.

Laatst bewerkt:
Voor cd's gebruik ik cdrlabel

Voor dvd's gebruik ik MS Word: Pagina liggend, marges op 0 (nul) en dan een textvak trekken van 27,4 x 18,3 cm. Deze centeren op de pagina, en via autovorm opmaken>opvulling>opvuleffecten>figuur>figuur selecteren een jpg invoeren. Werkt feilloos.

udercoverXP en CDedit gebruik ik...werkt simpel en geeft geen randen en dergelijke.

Mike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan