DVD/CD-driver wordt niet door laptop gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenwy

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2011
Ik heb een Acer Aspire 7551G met Windows 7. Al een tijd werkt mijn dvd/cd drive niet meer. Bij 'Computer' geeft hij de drive niet aan, en zelfs bij apparaatbeheer is hij niet te zien. Ik heb geen idee wat de oorzaak is. Ik vind het ook wat vreemd dat hij het héél af en toe wel doet. Dan lijkt hij weer helemaal normaal en leest hij weer gewoon dvd's. Maar dit duurt meestal maar een minuut of tien, en dan is hij hem opeens weer kwijt (soms middenin het afspelen van een film). Dan geeft hij aan dat er niet eens een cd drive in mijn laptop zit... Kan ik dit zelf oplossen? Of moet 'ie ergens gerepareerd worden?

Kijk eens of deze fix het probleem kan verhelpen.

Nog niet opgelost

Bedankt voor de snelle antwoorden. Jammer genoeg hebben de fix en Microsoft Support allebei niet gewerkt. Heb ook de UpperFilters en LowerFilters verwijderd, maar ook hier geen resultaat. Ben nu echt ten einde raad...

Ook niet als je wat lager scrolt op de microsoft support site.
Bij Windows 7.

Hallo

Wordt deze drive nog wel herkend in de b.i.o.s. ???

Indien niet , deze eens in/uitpluggen om eventueel stof tussen de kontaktpunten drive/motherboard zuiver te maken.

Meestal is deze vergrendeld d.m.v. een schroefje onderaan de laptop.

Indien je echt pech hebt , bevindt deze schroef zich onder het keyboard , en dient deze ook te worden verwijdert.

Indien je twijfelt , kun je dit uiteraard ook laten uitvoeren door iemand met meer ervaring , is nog geen 5 min werk.

Peter

Vandaag werd de drive weer eens 'gevonden' en gezien, ben er nu wel achter wat voor type het is: TSSTcorp CDDVDW TS-L633C ATA Device. Weet niet of iemand hier iets aan heeft, maar ik zet het er toch maar bij. Ja, ik heb ook naar beneden gescrollt, maar die troubleshooters merkten op dat er wel een cd/dvd drive aanwezig moest zijn, alvorens hem te laten werken. Tja, en dan ben ik weer zo'n beetje terug bij af.
Ik zal eens kijken of ik de aansluiting kan vinden en of die vast zit of niet. Jullie horen nog van mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan