DVD/cd rom drive laat verkeerde items zien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yellowpoint

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Berichten
74
Hallo,

ik heb een probleempje met mijn cd/dvd drive.
Als ik hier een cd/dvd in stop dan krijg ik meteen alle bestanden van de cd/dvd te zien in plaats van het bijv. installatie menu met de keuze install, repair, uninstall.
Nu weet ik dat ik via setup.exe de boel aan het lopen krijg, maar als ik iets via de originele cd/dvd wil uninstallen of repairen lukt dit niet omdat ik het niet kan vinden.
Kan iemand vertellen hoe ik dit scherm gewijzigd krijg zodat ik wel het, waarschijnlijk normale cd/dvd schermweergave krijg, met de keuze install, repair en uninstall?

Alvast bedankt

Paul
 
Je bedoelt waarschijnlijk de autorunfuncte.
Klik met rechts op de drive met eigenschappen, hier kan je instellen wat windows met de inhoud van de cd/dvd moet doen.
 
Hoi,
Waarschijnlijk duidelijk maar toch.
ik was vergeten te melden dat ik met wd 7 werk.
wanneer ik rechts dubbelklik krijg ik idd een menuutje waardij de eerste openen is. Als ik deze aanklik krijg ik dus alle bestanden te zien ipv startmenu cd/dvd.
Voor de rest staan de gebruikelijke items in het menu waarbij ik alleen bij delen nog keuze heb.
Als ik bij eigenschappen kijk zie ik niets dat lijkt op het instellen van autorun.
 
sorry, rechts klikken voor een menuutje.
heb even gekeken naar de link en vervolgens op de instellingen op de laptop bekeken?
Het eerste vakje bovenin staat aangevinkt op: Automatisch afspelen voor alle media en apparaten gebruiken.
dus met deze instellingen zou het goed moeten gaan. Maar niet dus.
Als we bij de registersleutels kijken zie ik:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\CDRom met waarde 1 die dus goed staat.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Bij de waarde van het item NoDriveTypeAutoRun, als deze waarde gelijk is aan 0xb5, is de functie AutoRun voor cd-rom's uitgeschakeld.
Bij mij staat deze op 0x000000ff (255)
Als je de functie AutoRun wilt inschakelen klik je op Wijzigen, typ 91 in het vak Waardegegevens, selecteer Hexadecimaal en klik op OK.
Ik weet dus niet of ik klakkeloos deze waarde kan wijzigen zonder ander gedoe te hebben of te krijgen.
Graag advies
Bedankt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan