DVD/CD Rom drive van beide pc's kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

spekkie70

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2004
Van allebei aanwezige pc's is de cd-rom drive kapot denk ik. De ene gooit de la telkens open met de CD-rom erin. De andere pc geeft aan dat het apparaat niet klaar is. Hoe kom ik erachter of ze echt kapot en dus aan vervanging toe zijn?

Je zou het probleem kunnen proberen te verhelpen door ze uit apparaatbeheer te verwijderen en je computer op nieuw op te starten.

Probleem van de eerste pc kan duiden op een virus.

Scan beide pc met de online virusscanner Housecall klik op "scan now it's free"

groetjes speedtouch

niet gelukt

:(
Helaas, beide opties is niet gelukt, de virusscan wil niet starten, iets met een te drukke server. Het verwijderen lukt ook niet, ze komen spontaan weer terug zonder dat Windows de melding geeft nieuwe hardware gevonden. Daarbij geeft deze pc nu ineens 3 drives aan terwijl ik er maar 2 heb......

Probeer deze virusscanner maar eens. Lees ook dit artikel goed door, het zou nl. ook spyware kunnen zijn. Ik denk het niet maar je weet maar nooit.

Doe bij die ene pc waar de cdrom's niet teruggekomen zijn in apparaatbeheer eens in het configuratiescherm->hardware om ze opnieuw te installeren. Als ze dan niet terugkomen zou je voor de zekerheid kunnen controleren of de stakkers wel goed in de cd-rom speler/moederbord zitten.

Die extra drive kan een zogenaamde virtual drive zijn van bijv. nero. Daar kun je dan images instoppen zonder ze te branden maar geef de modelnamen van die 3 spelers eens dan kan ik het zien. En je zou voor de zekerheid ook even kunnen controleren of alle kabels goed vastzitten.

komen juist wel terug, zonder dat windows dat aangeeft....

maar het zijn
HP CD-Writer+8290
LG DVD-rom DRD8080B
Vobid InstantDrive CD

maar het zijn
HP CD-Writer+8290
LG DVD-rom DRD8080B
Vobid InstantDrive CD

maar het zijn
HP CD-Writer+8290
LG DVD-rom DRD8080B
Vobid InstantDrive CD

Even geduld:D, het gaat soms een beetje traag.

Die Vobit hoort bij Instantwrite? Welke Windows heb je trouwens? Je zou kunnen proberen in DOS op te starten en kijken of ze het dan wel doen.

tja...nieuw he...

ik heb geen idee waar die Vobit vandaan komt, stond er ineens bij....voorheen stonden alleen die andere 2 erin. En vreemd is ook, eerst waren het G: en H: nu ineens D: E: en G:.......ik krijg gooineigingen....

overigens, stekkers? kunnen die spontaan losgaan dan? :eek:

De kans is klein dat stekkers vanzelf een beetje los gaan zitten maar ik vraag het om dat uit te sluiten.

spekkie,

Probeer die virusscan nog een keer, voordat je andere dingen wil doen is het beter om zeker te zijn van een schoone pc.

groetjes speedtouch

Kontroleer ook nog ff op spy-ware.

Download Ad-aware

Klik na de download op update, laat de pc scannen en verwijder alles wat hij vindt.

groetjes speedtouch

ook gedaan....

Het enige dat hij vindt zijn cookies, en als ik die verwijder heb ik ook problemen met bijvoorbeeld het inloggen bij girotel (is me al eens overkomen nl.)

Nee ad-aware vind geen cookies, die moet je handmatig verwijderen uit de map temp.internet file's

Ad-Aware vind ongewenste spy-ware, maar je kan alles in quarantine zetten, als blijkt dat je niet meer kan giro-tellen kan je de bewuste of alle spy-ware weer terug zetten.

tipje: als je alles met ad-aware verwijder, en als blijkt dat de girotel het niet doet, dan moet je deze opnieuw installeren, vervolgens draai je ad-aware nog eens, de bewuste girotel ( spy-ware ) kan je nu vervolgens in de ignore lijst zetten, zo kan je altijd ad-aware draaien en laat hij girotel onbemoeit.

groetjes speedtouch

@speedtouch, als er spyware in cookies zit vindt hij die wel :). Het is heel normaal dat er cookies gevonden worden.

@megabit,

Dat klopt maar dan moeten deze cookies [spyware-cookies] bekend zijn bij adaware.

Helpmij plaatst bvb ook een cookie, zodra je uitlog wordt deze netjes weer verwijderd.

Nieuwe naam voor adaware = cookies monster :)

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan