DVD-/CD-rom station (NEC DVD-RW ND-1300A)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christa Bouwens

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2004
Hallo luitjes,
Ik weet het...ik ben de zoveelste die een vraag neerzet over dit onderwerp. Maar ik ben nu al vier dagen aan het lezen, zoeken en knoeien.. ik kom er echt niet uit!

Ik heb dus een dvd-rw-station en die brandt wel CD-R(W), maar geen DVD-RW of +RW. Als ik naar verkenner ga, staat hij beschreven als DVD-RW-station, type CD-Rom-station. Bij eigenschappen staat dat ie correct werkt en het apparaattype is dvd-/cd-rom-station. Stuurprogramma: 1-7-2001, versie 5.1.2535.0. Via Nero Info Tool zie ik dat ik dvd- en + zou moeten kunnen branden?

Heb wel een aantal dingen geprobeerd (een leek als ik ben hoor!!!):

* Ik heb (zoals gelezen) de hardware al een keer verwijderd, waarna Windows XP hem zelf weer opnieuw heeft geinstalleerd.

* Ook een scan van Driver updater Pro gedaan; de drivers van de brander zijn up to date. De rest overigens niet, is het slim om dat allemaal te updaten? Heb verder weinig last met mn pc.

* Tenslotte heb ik ook nog een keer iets met firmware geprobeerd, maar er gebeurde/veranderde niet veel. Nogmaals gedownload (via Herrie) en nu staat het wel nog in een map, maar weet eigenlijk niet meer wat ik nou precies de vorige keer had gedaan en welk bestand ik dus als eerste moet openen en wat flashen is.

* Oh ja, en ook nog een proggie genaamd XP_CD-DVD-fic.exe gedaan. Ging goed, maar geen verschil.

Ik brand met Nero 9 (Express), maar slepen via verkenner geeft de zelfde melding: voer een lege schijf in. Schijf vereist: DVD R/RW (dat zit er dan dus wel in en heb twee verschillende merken geprobeerd zowel + als -), en gooit vervolgens de lade open.

Even voor mijn helderheid: ik doe het wel goed toch, als ik een avi-bestand heb geconverteert naar dvd en deze dan via Nero Express als dvd-bestanden wil branden? Of zijn er andere manieren om een avi-film met behoud van goede kwaliteit te branden (voor het geval het met de dvd echt niets meer wordt)? Heb wel nu een paar keer een avi-bestand als data-gegevens gebrand op een cd-rw. Maar of het schijfje is te oud geworden, of de brander gaat bijna helemaal dood, maar die kwaliteit is zo slecht dat ik toch maar op mijn pc-monitor ben gaan kijken.. met rugpijn als gevolg natuurlijk! haha!

Ik geloof zomaar dat hij kapot kan zijn (is idd een bejaard apparaat). Maar ben te eigenwijs om, zonder alles geprobeerd te hebben, me erbij neer te leggen. Bovendien moet ik het nog even met dit oudje doen.. in april volgend jaar komt er een hele nieuwe pc (tips waar ik op moet letten bij aanschaf zijn natuurlijk welkom). Nu moet ik nog wel bij zeggen dat ik denk dat hij vanaf het begin geen dvd's kon branden. 1x geprobeerd, lukte niet en er verder nooit iets mee gedaan en ook nog niet nodig gehad.

Dus....wie o wie heeft de magische handen..euh..woorden? Aub niet te technisch, weet wel iets van dit soort dingen, maar ook weer niets! :p

Groetjes Christa
(lang erhaal eigenlijk, sorry!!!)

Ik ken dit verhaal en heb dit ook bij mijn vorige dvd speler gehad. Dit was ouderdom en de laser was aan het opraken. Soms las hij geen eens cd's meer. Dit is niet op te lossen behalve dan een nieuwe te kopen. Je kan nog wel 1 ding proberen is een CD/dvd cleaner er in te stoppen maar ik vermoed uit mijn eigen evaring en wat ik uit je verhaal haal dat het niet gaat werken.

Met vriendelijke groet,

helpdeskje

Hm, ben er bang voor. Nu weet ik dat je voor 30 euro er al eentje kan kopen, maar wat is wijsheid? Ik ben geen knutselaar, dus 'ff' erin duwen klinkt alsof ik een motor moet reviseren (ofzoiets, haha), maar een losse brander vind ik eigenlijk zonde van mn geld als er volgend jaar een nieuwe dure pc komt.

Maar idd... krijg nu ook mijn cd-rw's niet meer gewist, dus hij gaat echt kaduuk denk ik (hoewel de cd's even oud als de pc zijn hoor). Ook mijn interne batterij is bijna overleden, kreeg al een CMOS-foutmelding. Daar dan ook gelijk een probleem erbij: voor inbouwen moet ik wel de stroom eraf halen en ik ben bang dat ie het dan helemaal niet meer doet. Kan natuurlijk, als ik hem dan toch open moet maken, gelijk wel weer een nieuwe batterij erin doen....

Heb je een advies voor me? Toch Inbouwen en hoe doe je dat precies? En is een brander van 30 euro prima spul?

Mocht iemand toch nog een gouden tip hebben, om het leven van mijn brander te verlengen, hoor ik het natuurlijk graag!

Groetjes!

Hoi,
Er werd me gevraagd of mijn probleem was opgelost: ja en nee.

Ja, ik heb een andere brander gekocht. De verkoper maakte wel nog de opmerking dat de oude brander misschien maar met snelheid 2x kon branden, maar ik betwijfel of dat waar is, aangezien ik wel de 4x cd's kon branden, maar goed. Ik ga er dan ook nog steeds vanuit dat hij gewoon overleden was.

Nee, het is me nog niet gelukt om een dvd te branden. Ik kreeg een foutmelding over iets met video-bestanden herschrijven mislukt. Het is bij 1 poging gebleven tot nu toe, omdat ik even dvd-moe ben. Cd's branden lukte wel. Wellicht ga ik er zondag nog een keer voor zitten en als het dan lukt, zal ik deze vraag afsluiten.

Groetjes Christa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan