Dvd/cd speler werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

MorpheusZ

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2012
Ik heb vanmiddag dus mijn computer vanbinnen schoon gemaakt, omdat er nogal veel stof in zat.
Ik startte mijn computer gewoon zonder problemen of fouten op en dacht dat alles gewoon werkte.
Toen ik mij verveelde en een dvdtje wou kijken merkte ik dus dat ik geen melding of iets krijg van dvd starten ofzo.
Ook bij Computer en dan openen krijg ik dus dit:

2u4itd1.jpg

Toen wist ik dat er iets niet helemaal goed was, dus ging ik naar apparaatbeheer en merkte dat er geen fouten weergeven zijn.

2nuqb89.png

Dus wat veroorzaakt dit nou precies?

Hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen.

met vriendelijke groet,

Wesley

verwijder eens de drivers van je DVD station in apparaatbeheer en start de pc dan eens opnieuw op ;)

er kunnen 2 mogelijkheden zijn of windows ziet hem niet of je moet het terug installeren

windows ziet hem niet

doe dan dit
Ga ff naar Start---> Uitvoeren en type daar regedit en druk op Oke. Maak eerst een backup van je register, Bestand --->Exporteren, geef hem een naam en sla de backup op
Nu gaan we je register in, klik steeds verder je register in, HKEY_LOCAL_MACHINE---> SYSTEM---> CurrentControlSet---> Control--->Class---> {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} Verwijder de waarden Upperfilters en/of Lowerfilters, Start de computer opnieuw op, als het goed is zet windows nu alles weer goed in je register en zullen de DVD speler/brander weer gezien worden

terug installleren moet je zo doen
Verwijder de cd/dvd speler uit apparaatbeheer>herstart de computer>dan wordt de cd/dvd speler automatische weer geinstalleerd

Probeer eerst eens de driver te deïnstalleren in apparaatbeheer, dat is het veiligste en kan verder geen kwaad. Fouten maken in het Register daarentegen kan wel kwaad!

Probeer eerst eens de driver te deïnstalleren in apparaatbeheer, dat is het veiligste en kan verder geen kwaad. Fouten maken in het Register daarentegen kan wel kwaad!

Oke heb gedaan wat je zei, helaas heeft het niet geholpen, krijg nog steeds niks in me scherm als ik dvdtje wil kijken en kan ook niet openen via Computer

Kans dat ie kapot is, is er altijd. Echter nog 1 dingetje wat je misschien kan proberen: zet die virtuele schijf van daemontools eens uit en gooi de drivers er dan eens af via apparaatbeheer (en laat daemontools even uit wanneer je bezig bent om je dvd station te fixen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan