DVD/CDrom-speler doet niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvertJan

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2000
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
2021
Ik heb een DVD speler van Samsung die de ene DVD wel speelt en de andere niet. Heeft het eerst wel goed gedaan. Ligt niet aan regiocode's of zo.
Heb hem al een keer schoongemaakt.
Zijn er nog andere opties?

Verder heb ik een CD-rom speler van Creative (52X) die
bij het opstarten van de PC steeds blijft tikken en 2 keer open en dicht gaat. Als windows dan opstart gaat hij nog een keer open en blijft open staan.
Ook als ik er een CD in doe en dicht doe, gaat hij zo weer open. Wat is dit? Kan ik er wat aan doen?

Ook heb ik nog een oude cd-speler van iemand gekregen waar aan de achterkant geen brede (IDE) maar een smallere stekkeringang zit.
Moet ik deze aansluiten op de floppy?

Dat je cdspeler gaat tikken bij het opstarten kan zijn dat de opstartvoorkeur in je bios op CDROM staat. Hij gaat dan zoeken naar een cdrom. Verander de volgorde dat hij van de harde schijf opstart.

smalle ingang

Ik denk zomaar dat die smalle ingan geen floppy aansluiting is maar een laptop aansluiting, of te wel in een laptop geburiken ze alleen maar 3,5 inch hd en cdrom spelers.
Deze hebben dus een kleinere aansluiting aan de achterkant.
Toevallig dat m'n laptop open legt en ik dit mooi kon zien voor je.
Ik zou hem niet zomaar aansluiten op de flop ide.
Weet niet of dat goed gaat.

groetjes jjw

Re: smalle ingang

Geplaatst door jjw
Ik zou hem niet zomaar aansluiten op de flop ide.
Weet niet of dat goed gaat.

Ik weet wel zeker dat dat NIET goed gaat ... niet doen dus :D

Wat betreft de Samsung DVD speler, ik heb er hier ook 1 en die is ERG kieskeurig met verschillende media. Wat je wel kunt proberen is de laatste firmware erin te stoppen. Deze kun je rechtstreeks van Samsung downloaden en is niet moeilijk te doen .... wie weet helpt het :thumb:

Evertjan,

Wat je ook kan proberen is om de player-software opnieuw te installeren [ eerst verwijderen ]

Zelf maak ik altijd gebruik van powerdvd.

Het kan ook aan je aspi drivers liggen.

groetjes speedtouch

sorry

Ik zie net pas dat er een stuk tekst van mij staat die hier iet thuis hoort.
Sorry voor die gene die er last van hebben.

Groetejs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan