DVD / CDRW Brander Help Please!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tycoon77

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2001
Hallo Medehelpmijers

Mijn probleem ik heb bij mijn ouders een dvd / cdrw brander in gezet . Alles gecheckt Master en Slave verhaal ook nu mijn probleem:

Als ik dus de oude cd brander erbij zet word niks meer herkent in deze computer , ik heb ook samen met de oude dvd speler geprobeerd dan ook pressies hetzelfde. Nu hebben we hem alleen erin gezet hij herkent het wel en doet het ook gewoon maar nu start de pc elke keer op met biosmelding cpu speed moet je weer goedzetten??? Kabels nagekeken doen zitten ook goed . Wat je dan in windows ook weer erbij heb is dat ik in deze computer niet meer rechts kan klikken en bv kan verkennen , dan slaat alles elke keer vast ... Wie heeft dit misschien ook een keer gehad en opgelost ...

Please Help

Het is een Windows xp computer
2.9 ghz/500mb intern geheugen
Met service pack 2

Heb ook adaware en virusscan gedaan .Alleen kan momenteel niet op nternet zitten te wachten op een nieuwe verbinding !

Misschien helpen de onderstaande tips je op weg:

- Zet de BIOS op de default instellingen
- Zet in de BIOS de herkenning van je IDE-apparaten op auto
- Indeling kabels en schijven:
- - IDE 0 Master C-schijf (= systeem schijf)
- - IDE 0 Slave CD-brander (oude)
- - IDE 1 Master DVD/CD-brander (nieuwe)

- Instaleer ASPI 4.17 (verkrijgbaar bij Adaptec)

hoi silkcom

Hoi en bedankt voor je reactie als eerst....

Dat bios op default zetten doen we ook elke keer zeg maar ,als hij in windows vast loopt dan moeten we hem resetten en pats weer .Maar dat instellen ga ik eerst even proberen vanavond ik laat het weten als het gelukt is .

Groetjes Tycoon77

En alvast een fijne jaarwisseling voor iedereen!!!!

Hoi Silkcom

Hoi
Sorry dat het lang duurde voordat ik reageer maar heb het inmiddels nog geprobeerd maar nee hoor het helpt niet.

Het gekke is dat hij goed brand alles doet het alleen op deze computer bv: verkennen slaat hij vast .Als ik hem dan opnieuw opstart dan krijg ik die cpu melding weer.

Iemand anders nog een idee.

Thnx alvast Groetjes Tycoon77

hoi hoi alle medehelpmijers

Hallo allemaal

ik zie dat er nog niet veel gereageerd is het is daarom ook een raar probleem. Ik heb in ieder geval nog wel even verder gekeken en er blijken ook updates te zijn voor hun moederbord :dit is een asus P4S533.

Misschien dat iemand hier iets mee kan ik heb van alles geprobeerd maar hij blijft de problemen houden

Bij VoorBaat Dank Tycoon77

ps: ik heb wel wat updates gevonden maar die kan ik niet openen dit zij awd bestanden iemand een idee hoe je die moet openen......

THNX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan