DVD-DL recorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajaxjoel

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Hallo

Ik heb 60 DL Dvd's gekocht van MediaRange 8,5GB p/s

In mijn laptop zit een Brander die DL-Dvd's kan branden maar op een of andere manier ziet hij deze dvd's niet...

Wat kan/moet ik nu doen ??

Aan mij verkopen voor de helft van de prijs?

Nu serieus: als jouw brander deze schijfjes niet herkend dan zou je kunnen kijken of er een firmware update bij de fabrikant van de brander te vinden is. Zo ja en eenmaal gedownload en geïnstalleerd en nog steeds niet werkend, dan is de eerste zin van mijn reactie weer van toepassing.

Welke brander (merk en type) zit er precies in het systeem?

Laatst bewerkt:
bij apparaatbeheer staat PIONEER DVDRW DVR-K16

Hij kan iig wel DL branden want dat staat op de zijkant van de drive

Das dus maar kijken of er een firmware update voor het ding is.

er is wel een update voor
1.42
ik heb gedownload
maar als ik em wil installeren dan zegt ie: Available Target is not Found

Vreemd.
Je zou in apparaatbeheer het ding eens kunnen deinstalleren en daarna de computer opnieuw opstarten. Wie weet.

doe ik ;)

Maar helaas jouw aankoop kan niet door gaan want mijn zus heeft een laptop waar het wel op kan alleen die mag ik niet zo vaak gebruiken :P

Edit: Ik heb nu versie 1.15 er op staan en de nieuwste is 1.42
Ik heb op internet gelezen dat er nu firmware van HP op mijn drive zit (ik heb een HP Pavillion 5200) en dat ik eerst moet flashen of zo iets ?

Iemand ervaring of die mij kan vertellen hoe ik dat kan doen ?

Laatst bewerkt:
bios flashen kán een trickie aangelegenheid zijn. Hoe je dat doet vind je op de site van Asus.

maar kan ik niet gewoon software er voor downloaden en dan op een andere manier installeren of zo ?

Ja / Nee, flashen kan op diverse manieren : bijv. middels het 'dos' of gewoon binnen Windows. Hoe het bij jouw machine gaat (eventuele keuzemogelijkheden) kun je vinden op de website van HP.

ik heb online met 2 mensen van HP gechat ( in het engels:P goed voor mij xD ben ik slecht in :) maar oke :P ) en ze zeggen dat het niet kan omdat de dvd's niet compatible zijn met de drive. Dat is ze wel eens vaker overkomen. Ze gaan een update voor me maken en dan moet alles in orde komen. En ik moest vooral niet gaan flashen want dan kon ik hardware beschadigen...

dus ik wacht wel af :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan