DVD dood???

• Onderwerp starter Onderwerp starter melo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

melo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 sep 2005
:confused:
Ik heb een Medion brander wat in de computer aangegeven wordt als een Sony DW-U18A en kan worden opgedate naar Lite-on SOHW 812S wat ik ook had gedaan want de Medion had problemen met een nieuwe mediacode op mijn dvd`s(platinum)maar omdat de eerste update niet zo werkte als ik wilde wilde ik hem nog even met een andere firmware updaten en dat ging goed tot ongeveer 98% en toen liep de computer vast.
En nu doet de brander helemaal niks meer.
Ik heb al via DOS geprobeerd om hem tot leven te wekken maar tot nu toe geen resultaat.
Als ik de brander aansluit en dan de computer aanzet blijft de computer in DOS hangen bij het zoeken van de schijven,als je hem later aansluit dan maakt de computer soms een geweldig piepend geluid.
Kan ik de brander weggooien of is er nog hoop.
Gebruikte DOS flashers MTKFLASH,PFLASH(en alle firmware die er zijn voor de lite-on)
Het truckje met de jumper naast de stroomtoevoer kan ik ook niet uitvoeren omdat ik de pinnetjes niet heb naast de
stroomtoevoer(hebben alleen weer de echte lite-on`s)
Please help!!! Brander is nog maar een half jaartje .
Ik werk trouwens onder XP

denk toch dat je brandertje naar de eeuwige jachtvelden kan worden toegeschreven.
een firmware update is een behoorlijk grote risico als het mis gaat.
De garantie ben je zowieso kwijt doordat je de firmware heb willen updaten.
de fabrikant kan dit dan wel tegen een bepaalde vergoeding herstellen, maar zal veelal duurder uit zijn als een nw brandertje

:thumb: De brander leeft weer!!!!
Toch nog maar 1 X geprobeerd met MTKFLASH en er was in 1X weer leven:D :D
Alleen jammer dat ik net een nieuwe brander had gekocht ,haastige spoed is dus echt zelden goed.
Maar ik ben wel blij met mezelf :love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan