DVD drive/lade werkt niet meer..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanne91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2011
Hoi!

Voor mij mijn eerste bericht hier met best wel een dringende vraag..

Een paar weken terug had ik een dvd er in zitten en tijdens het opstarten kwam er nogal een gek geluid bij. Dvd eruit gehaald, probleem opgelost..

Echter nu wil ik 'm weer gebruiken en gaat ie:
  • Niet automatisch open, alleen handmatig
  • Laad ie geen dvds/cds.
  • knippert het lampje wel als ik erop duw..
  • Staat wel bij apparaatbeheer, geeft ook gewoon aan dat het apparaat correct werkt

Ik heb al een magicfix geprobeerd, systeemherstel, opnieuw opstarten....
Vanalles dus.

Ik heb overigens windows 7 met de tips die ik nog meer langs zag komen was het veelal windows vista of XP..
Het betreft een Acer Aspire 5742 van nog geen jaar uit.

Wie kan mij helpen? Ik heb net een paar nieuwe spellen gekocht die ik graag zou willen spelen!

Alvst bedankt!

Hallo

De door u aangehaalde symptomen , zijn deze van een defekte drive.

Mits deze nog geen jaar oud is , zou ik garantie claimen.

Peter

Ohnee.. echt waar?

Pf, als het goed is heb ik nog wel garantie maar hoelang ben ik 'm dan wel niet kwijt..?

Iemand 'n idee hoeveel het kost als ik dat laat maken in een winkel? Of kan je dat zelf ook doen als ik een handig iemand vind?

Je hebt nog garantie, je bent 'm dus wel even kwijt, afhankelijk waar die gekocht is.
Buiten de garantie zou ik deze nw bestellen, zelf plaatsen of door een kundige.
Vaak is het 1 of 2 schroefjes losmaken en kan de speler eruitgehaald worden.

Dus als je 'm zelf plaatst is het eigenlijk zo gebeurd?

Waar kun je een nieuwe lade/drive hoe het ook mag heten bestellen en hoe duur zou dat dan moeten zijn?

Als de prijs meevalt is het me wel waard om te kijken dat m'n vader ofzo het zelf doet of iemand die dat kan..

Hallo

Een laptop d.v.d. speler/writer vevang je in enkele minuten , mits je de nodige ervaring bezit.

Mogelijke bron om deze aan te kopen :

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...re+5742&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Een deftige lokale p.c. winkel , die naam waardig , zou deze ook in voorraad moeten hebben.

Persoonlijk zou ik niet aan een toestel komen die nog onder garantie valt.

Het risico bestaat , dat er veel meer aan de hand is , en omdat je er reeds hebt aangekomen , de garantie vervalt...

Indien je een garantie claim indient , zal je zeker worden gevraagd om deze laptop eerst naar de fabriekinstellingen te zetten (recovery).

Haal dus uiteraard eerst alle voor u belangrijke data er af , alvorens dit te doen.

Peter

Laatst bewerkt:
Oh, oke bedankt!

Ik ga morgen eens kijken of ik contact kan opnemen en wat ze dan zeggen.

Je bedoelt dat ik een back up moet maken denk ik?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan