Dvd drive leest dvd's heel langzaam.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Riemer

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2006
Zoals de titel al zei heb ik een probleem met mijn dvd-drive, het is een Lite-On Dvd SOHD-167T. Het probleem is dat als ik een dvd in mijn drive doe het lichtje wel gaat branden, hij de dvd wel pakt en ik de map ook kan openen maar als ik dingen aanklik loopt hij vast of gaat hij heeeeel langzaam.
Mijn broer heeft precies dezelfde dvd-drive en heeft geen enkel probleem, hij kan zelfs de dvd's afspelen die bij mij vastlopen, dus aan de dvd's ligt het niet :p,
Na veel zoeken op forums enz. heb ik al de volgende dingen gedaan:
-de nieuwste firmware geinstaleerd voor mijn driver
-update gedownload zodat hij mijn IDE ATA/ATAPI controllers nu altijd op DMA staan en niet op PIO.
-een reigenings dvd voor mijn lens (die overigens ook heel langzaam afspeelde omdat het dvd was).
en ik heb geprobeerd een andere dvd-drive in mijn pc te doen van een oude computer, maar die was alleen voor cd-roms dus daar had ik niet veel aan.

Zelf denk ik dat het probleem ergens diep in mijn computer verscholen zit :p, want het kan niet liggen aan het soort dvd-drive, aan me firmware (want die is hetzelfde als mijn broer) of aan de dvd's.

Normale cd-roms leest hij trouwens wel vlekkeloos af, daarom ga ik er niet van uit dat het aan mijn lens ligt. (of speelt hij soms cd's en dvd's af met een andere lens? :eek:)

In de bijlage zit mijn dxdiag.

p.s.: In mijn computer zit ook nog een cd brander, namelijk een : Lite-On Cd-RW SOHR-5238S, ik weet niet of dit veel uitmaakt maarja, ik zeg het maar even erbij :p.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik kom er net achter dat hij ook cd's niet meer goed leest dus ga maar een nieuwe kopen :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan