DVD Drive

• Onderwerp starter Onderwerp starter mr C
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mr C

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2002
Ik heb ooit een pc gekocht met een DVD en CD/RW drive erin. een tijd geleden heb ik de DVD drive eruit gehaald en een sneller CD ROM in de plaats gebouwd, heeft prima gewerkt.
Nu wil ik de DVD drive weer inbouwen, maar hij wordt niet gezien door de computer! Hij ziet allen de CD/RW drive. Vanaf de bios detect gedaan, XP opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat.
Bij My Computer geeft ie CD ROM aan meer niet.
Als ik op uitwerpen klik, werpt ie ze allebei tegelijk eruit!!
Wie o wie kan mij helpen.
Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Wordt de drive bij het opstarten (voor windows) wel gedetecteerd ? Zo niet dan zou het kunnen zijn dat ze allebei master of allebei slave staan (Jumpersetting achterop drive)

Geplaatst door GForze
Wordt de drive bij het opstarten (voor windows) wel gedetecteerd ? Zo niet dan zou het kunnen zijn dat ze allebei master of allebei slave staan (Jumpersetting achterop drive)

Ligt er net aan of Mr. C de cd-rom er in heeft gelaten of niet. Volgens mij niet, en ik neem ook niet aan dat Mr. C tijdens het omwisselen van de drives de jumpers heeft verandert. Ik denk eerder dat het te maken heeft met de IDEkabel, dat die fout om zit.

Mr. C, als je de IDEkabel op het moederbord hebt laten zitten bij het verwijderen van de DVD drive dan moet je gewoon even de IDEkabel aan de kant van de DVD drive omdraaien. Heb je echter de IDEdrive aan beide kanten er uit gehad moet je even kijken of de rode kant van de IDE kabel bij de 1e pin van het contact zit aan beide kanten.

Bedankt voor jullie reacties. Het probleem is opgelost.
IDEkabel zat inderdaad verkeerd om.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan